• sexosofi

Diskussion om samlagsställningar

Skulle vara intressant att diskutera lite olika ställningar. Om ni svarar anonymt så skriv gärna om ni är tjej eller kille.

Här är lite av mina tankar, samt några tips:

Rent fysiskt tycker jag faktiskt inte det är så stort skillnad för mig. Rent fysiskt (hur kuken rör sig i fittan) är det ju inte så stor skillnad mellan olika ställningar.

Viktigare för vilken ställning som är bäst är då vad som händer med resten av kroppen och vilka möjligheter det finns... jag gillar mycket kroppskontakt under det att jag är inne i henne. I det fallet är bakifrån inte optimalt så det är ingen absolut favorit för mig, men jag kör det gärna ibland som omväxling - att byta ställningar är nästan viktigare än vad man byter mellan för mig.

Nåt som *kan* påverka rent fysiskt (för båda) är hur djupt man kommer. Känslan att kunna komma riktigt långt in i henne kan vara häftig. Den ultimata ställningen här är en ställning som liknar bakifrån men där hon ligger ner på sidan istället, i fosterställning.

Det är alltså den här ställningen:
    www.sensualinteractive.com/si/position.php

(mycket bra sida för referens till sexpositioner förresten!)

Alla ställningar där jag "saxar" tjejen (kropparna är liksom vridna 90 grader mot varandra, mitt ena lår mellan hennes ben) är också bra för där kan man komma *både* djupt *och* man kan ha mycket kroppskontakt. Det närmaste jag hittade bildmässigt är den här:

www.sensualinteractive.com/si/position.php

Om tjejen där lyfter sitt främre ben så det kommer i höjd med hans höft så kan han enkelt lägga sig framåt på henne, mot hennes överkropp och bröst. Lätt att kyssas, mycket kroppskontakt *och* det är fortfarande lätt för mig som kille att knulla henne *och* man kommer djupt.

Detta är nog min favoritställning om jag måste välja en. Kan också säga att jag knullat både smala och ganska överviktiga personer i den ställningen och båda funkar utmärkt.

Nån annan som kör denna?

Analt är ju också en separat fråga. Där är bakifrån bra. När jag har trängt in gillar jag om tjejen lägger sig ner på mage, då kan jag sitta på knä och man har ganska lätt att knulla henne. Även en ställning där hon ligger i fosterställning som ovan har funkat väldigt bra för mig flera gånger.

Andra åsikter eller tips om ställningar?

Svar på tråden Diskussion om samlagsställningar