min kille lider av prestationsångest :(
Senaste tiden har inte min kille varit sugen på sex som förut. Nästan hela förhållandet har han också haft prestationsångest för ståndet. Ett par mån in i förhållandet började den slakna ibland vid sex. När det upprepat sig några gånger blev jag vid ett tillfälle upprörd och lessen. Trodde jag var anledningen till att den la sig. Men han sa att det inte beror på mig, han fattade inte varför den slaknade.
Vi pratade många ggr om det och kom fram till att han alltid är stressad för att ståndet kan lägga sig. Han vill inte heller göra mig besviken och lessen.. Men självklart slaknar den när han tänker så mycket på det!!
Jag har försökt förklara att det är lugnt om den slaknar, men hans bild från när jag blev ledsen den där gången verkar ha klamrat sig fast. Han är fortfarande orolig att inte kunna prestera...
Senaste månaderna har hans sexlust sjunkit rätt mycket.. om det ska bli av måste jag ALLTID ta initiativet. Han säger att han tänder på mig, tycker fortfarande att jag är otroligt sexig o så. Jag anar det är prestationsångesten som dödar hans sexlust. Men vad kan jag göra för att hjälpa honom? Hur kan vi fixa det här? Jag har aldrig haft en pojkvän med så stora prestationsproblem förut..
Jag har funderat på att sluta ta initativ. Han kan väl bli mer sugen då? Men jag vet inte om det är en bra idé. Han har inte så mycket sexuell erfarenhet och tycker det är svårt att ta initativet till sex. Så har han alltid varit och hela förhållandet har jag varit drivande och tagit initiativet. Tänkt att det kommer bli bättre en dag. Men det blir inte bättre med det heller.. Som det ser ut nu så har vi sex bara mer och mer sällan =(
Vad kan jag göra nu?
Ska jag sluta ta initiativ till sex och hoppas att han till slut blir tillräckligt sugen att han måste ta initativet?
Eller ska jag fortsätta ta initiativ och fortsätta trycka undan minsta lilla besvikelse när han säger nej ibland?
Eller ska vi bestämma en viss period som vi inte får ha sex o hoppas att han glömt prestationsproblemen när vi sen börjar ha sex igen?