• funhouse

Födelsedagspresent till 1-åring som har allt?

Vår yngsta fyller 1 år och inför kommande kalas undrar mor- och farföräldrar vad "vi" önskar oss... Vi har två äldre barn också så vi har redan "allt" nödvändigt i leksaks- och klädväg, skor, pekböcker osv... Men dom vill gärna köpa något ändå.

Alla barn har var sitt sparkonto så vi har sagt att där kan de ju sätta in en peng som present, men det känns ju såklart inte så kul -så har ni något bra förslag på present till en 1-åring? Det måste ju inte vara något som kan användas nu, utan som är till användning senare också =)

Jag kan verkligen inte komma på något, är helt tom i huvudet xD Är ju kul om presenten kommer till användning =)

• Svar på tråden Födelsedagspresent till 1-åring som har allt?
  • katalysator

En låda inslagen i riktigt snyggt och prassligt presentpapper med massor av snöre och rosetter, är väl bästa ettåringspresenten som finns Flört

Konceptet födelsedagspresent förstår hen ju inte riktigt ännu, så kanske något som kommer hela familjen till gagn är en bra present? En dag på zoo?

• funhouse
    katalysator skrev 2012-07-02 12:06:00 följande:
    En låda inslagen i riktigt snyggt och prassligt presentpapper med massor av snöre och rosetter, är väl bästa ettåringspresenten som finns Flört

Konceptet födelsedagspresent förstår hen ju inte riktigt ännu, så kanske något som kommer hela familjen till gagn är en bra present? En dag på zoo?
    HAHA, det var ju faktiskt ett riktigt bra förslag -en ordentligt inslagen papplåda helt enkelt =)=)
    En familjegrej var ju också riktigt smart! Mina föräldrar undrade nämligen det om vi kanske kunde komma på nåt som gynnade de äldre barnen också/istället när vi ändå inte kom på nån present...
    TACK för bra förslag =)
  • Pinguicula

Vi gav faktiskt inte våra barn någonting materiellt på deras första födelsedag. Vi tog en heldag på badhuset istället. Enormt uppskattat.

• funhouse
    Pinguicula skrev 2012-07-02 12:07:55 följande:
    En dag på badhuset!
    Badhus har vi ju faktiskt i närheten! Det skulle ju tom yngsta uppskatta =) Tack för bra förslag! =)
  • funhouse

Ni är så smarta! =)
    Tack, det känns som att jag redan fått hjälp med min fråga =)=) Det gick snabbt ;D

• Pirum

Man kan ju ge en sagobok för lite äldre barn.

Har barnet några egna saker? Min yngste är 15 månader och har just blivit helt tokig i fordon. I princip så får han använda storebrors bilar men han är inte så försiktig och vi tycker inte det är så snällt mot storebror att lillen ska leka sönder hans saker. Därför har vi köpt ett par till lillebror som han leka med utan att slita på syskonrelationen. 

Gosedjur var något vi köpte till minstingen också trots att det finns hemma redan. De får ju lite mer affektvärde än Briotågssamlingen. ;) 

• Hoppfull84

kanske en sån där personlig sagobok där man kan få barnets och syskons/vänners namn i huvudrollerna, brukar vara väldigt uppskattat när de blir äldre. finns flera ställen att beställa på nätet.

eller kanske ett presentkort på nån fin namntavla eller barntryck, finns jättefina som man kan välja färg o text på hos isaform.se
    mokkasin.com har även de fantastiskt fina barntavlor från bland annat ingela p arrenius.

• funhouse
    Hoppfull84 skrev 2012-07-02 13:20:58 följande:
    kanske en sån där personlig sagobok där man kan få barnets och syskons/vänners namn i huvudrollerna, brukar vara väldigt uppskattat när de blir äldre. finns flera ställen att beställa på nätet.
    Det är ju lite roligt faktiskt =)
  • funhouse
    Pirum skrev 2012-07-02 12:55:28 följande:
    Man kan ju ge en sagobok för lite äldre barn.

Har barnet några egna saker? Min yngste är 15 månader och har just blivit helt tokig i fordon. I princip så får han använda storebrors bilar men han är inte så försiktig och vi tycker inte det är så snällt mot storebror att lillen ska leka sönder hans saker. Därför har vi köpt ett par till lillebror som han leka med utan att slita på syskonrelationen. 

Gosedjur var något vi köpte till minstingen också trots att det finns hemma redan. De får ju lite mer affektvärde än Briotågssamlingen. ;) 
    Inte något eget direkt, men en del leksaker blir ju eget automatiskt med tanke på anpassad åldersgräns s a s =) Vi har inget "ditt och mitt" på det sättet utan alla barnen turas om/delar med sig med sina leksaker =)

Men sagoboken ska jag spinna vidare på =)=)
  • Havsjungfrun

Bobby car om ni inte har någon. Otroligt älskad!

• straw2008

Skulle föreslå badhuset !

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • pigglet

Skivor med musik eller sagor funkar ju alltid, tar minimalt med plats dessutom.

Vill de gå ihop och ge något dyrare så är mitt tips: kaplastavar. Kan barnen leka med i väääldigt många år, de används flitigt här hemma. Äkta stavar är dyra, ca 500 kronor för ett paket. Och man vill gärna ha åtminstone 2. Så det kan ju vara något att "fylla på med" under kommande födelsedagar och jular. 

• emma ax

Dagisryggsäck och lekmatta till rummet önskar vi oss till ettåringen

• Mörksuggan

Nu vet jag ju inte vad dina päron har för budget men mina päron har köpt en triptrapstol till alla Sina barnbarn i kombinerad födelsedagspresentoch julklapp det året de fyllt ett. Kan ju användas många år framöver sen.

Man ska inte tro på allt som är sant...
Svar på tråden Födelsedagspresent till 1-åring som har allt?