Furuvik eller Borås?
planerar en kortare resa (kanske 3-4 dagar) i stuga. har 2 barn (3år & 7 mån) vi funderar på antingen furuvik eller borås djurpark. min fråga är: vilken är bäst? vart får man mest för pengarna? :)
fördelar/nackdelar.
planerar en kortare resa (kanske 3-4 dagar) i stuga. har 2 barn (3år & 7 mån) vi funderar på antingen furuvik eller borås djurpark. min fråga är: vilken är bäst? vart får man mest för pengarna? :)
fördelar/nackdelar.
ingen?
tänkte ni va i parken 3-4 dagar?
jag vet inget om Borås, men furuvik blir nog rätt dyrt om ni ska betala inträde varje dag. annars gillar jag furuvik på alla sätt :)
Furuvik får min röst (Nu har jag inte varit i Borås . Inte bara djurpark... , Du får gå in till flera djur , förutom till grisar och getter (och likn fäbodsdjur), även till Lemurer och Kängrur . Hägnen tror jag inte är inte lika stora = lättare för barnen att se djuren. En del åk-attraktioner för 3åringen. Även bad finns. Och ett mindre "friluftsmuseum".
Nackdelen är att det är en bit till andra "sevärdheter", kanske åka in till Gävle alt. Till forsarna vid Älvkarleby.
Borås Djurpark verkar vara större, och med mer "stora" djur...
Jag har inte varit i Borås men kan rekommendera Furuvik. Vi var där förra året med en 7åring och en 11-månaders.
Vi var inne 2 dgr och det var ganska lagom. Fanns väldigt mycket att se och även lite karuseller. Baddelen var väldigt populär :)
Kan dock inte rekommendera att bo i orientexpressen om det är varmt. Vi höll på att rinna bort av värmen och dessutom väldigt trångt :(
Stugorna däremot såg jättefina och mysiga ut.
jättetack för svar :)
Borås djurkpark får min röst. Kanonfin park att gå i. Många lekplatser inom området. Nära till campingen Saltemad och nära till Knalleland om ni vill shoppa lite. Finns även ett stort lekland - Leos lekland om vädret inte är så bra och barnen har "spring i benen"