Helt ny Emmaljunga Spider farlig men ingen tar ansvar ?
För 3 veckor sedan köpte jag en helt ny sittvagn från Emmaljunga / Spider till min 2 1/2 åriga son. Jag har haft sittvagn från Emmaljunga till min dotter för några år sedan och var då jätte nöjd. Såg att hjulen var lite annorlunda på den nya modellen 2012 men tänkte inte så mycket på andra detaljer. Nu visar det sig att min sons ben nästan varje dag viks mellan fotplattan och hjulet och vagnen tvärstannar och han gråter (som tur är har han inte brutit benet ). Det finns ingenting för att hålla benen innanför och det är ca 10cm mellan platta och hjul.
Han är lång men ändå...vill inte skada mitt barn. Gick till butiken idag och de sa att de tär Emmaljungas ansvar och vi jämförde med Brios sittvagn som har hjulen närmare samt en liten kant på sidan på fotplattan. Jag ringde emmaljunga som säger att de tär butikens ansvar....SUCK !!
Jag tycker det är konstigt att ingen tar ansvar och vill inte att något annat barn gör illa sig. Jag vet att lagen säger att en produkt ska kunna användas till ändamålet men det kan jag inte med denna vagn. Jag har sagt till butiken att jag inte vill ha pengarna tillbaka utan kan tänka mig lägga till pengar för Brion istället som är någon hundralapp dyrare. Är det någon som vet hur det funkar. Har haft den i 3 veckor. Min sons ben glider ner på sidan när han sitter i vagnen och viks då vagnen går framåt.
Ska anmäla till konsumentverket också. Helt klart inte OK men bara irriterande att ingen tar ansvar !!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-03 15:25
Nu har tagit tillbaka vagnen men påpekade hur jobbigt det blir för dem med pappersarbete om jag anmäler till konsumentverket. I vilket fall har jag fotat problemet och ska skicka det till Emmaljunga. Min son är ca 100cm sitter helt lugnt i vagnen och benen glider ner på sidan och mellan hjul och fotbräda(ca 10cm) ingen annan vagn har så brett mellan, för att vikas när vagnen går framåt.