• trollbarnen5 s mamma

Spänd mage hela tiden...

Är nån mer än jag som upplever att magen är stenhård hela tiden? Det går knappt att röra sej för att den är så spänd hela tiden. Sova det går inte alls det är knappt det går att ligga eller sitta heller. En liten stund i taget går bra. Känner att jag kommer att gå under snart om det fortsätter så här. Har fyra barn till att ta hand om å det är knappt jag orkar med mej själv. Har ca 10 v kvar av denna mardröms graviditet Gråter.   Så nu har jag gnällt lite. Tack till den som läst å kanske kommer med en liten kommentar. Kram.

• Svar på tråden Spänd mage hela tiden...
  • Isabella06

Jag har okså hård mage, pga sammandragningar.. Bara jag vänder på mig i soffan/sängen så spänner det överallt!! Pust och suck!

Hoppas du klarar av dom sista veckorna! Styrke kram

• moruppgren

Jag har haft det precis så sedan v 28 (är i v 37+ nu), ett jävla helvete alltså.

Tycker så hemskt synd om dig. Det är ruskigt jobbigt och jag kan inte föreställa mig hur det måste vara att orka ta hand om 4 barn. Själv orkar jag knappt med ett :(

• Lyckliga jag2

Här kommer en till med ihållande sammandragningar, mina släpper inte så jag kommer inte heller så långt när det startar. Har fått bricanyl så det hjälper när det är som värst. Är själv i v 30. För min del är det bara vila som gäller. Sonen på två år får pappan ta hand om och jag ligger mest känns det som. Vill också gnälla av mig lite
    Nu har jag fått reflux med kramp i magmunnen, vilket har lett till att jag har sår i munnen och på läpparna från all syra.. Just nu vill man bara att tiden ska gå fort.

Stryrkekramar till dig och hoppas att det lättar något, har du fått bricanyl förresten? 

• Svenzzon

Jag och också samma känsla... Magen är super spänd... Maken får ta hand om våra 3 andra barn. Jag orkar knappt göra någonting. Är i v 36. Får dåligt samvete när jag inte hjälper till... Men maken tycker jag ska ta det lugnt... Styrka till alla :)

• Trisse85

Känner att jag har samma problem. Ibland är magen hård och jag har jätteont. Ibland är bagen mjuk som nu men jag har fortfarande ont. Just nu är det mest uppe under brösten typ.
    Jag är i vecka 30.
    Är det normalt att ha så ont nu?
    Jag har bricanyl mot min förkylningsastma. Men vad kan man ha den till under graviditeten? Kan det hjälpa på något sett? Isåfall hur?

• trollbarnen5 s mamma

Hejsan, ser nu att vi är några st med detta "problem". Trisse85, jag tror inte att sprayen hjälper nått tyvärr. Tror att man får det i tablettform eller nått sånt om man måste få det för sammandragningarna. 
     För min del så känns det ut som om man går å bär på ett gigantiskt bowlingklot under huden Obestämd typ. Det spänner å drar mest hela tiden vare sej jag sitter ligger står eller går. Nästan helt omöjligt att bocka sej är det också. Har nu dom sissta dagarna fått mer sammand. och jag har märkt att magen har sjunkit ner också. Är i v 30. Inte lika jobbigt att andas. Styrke kramar tiller alla {#emotions_dlg.flower}Hjärta.

• Trisse85

Det är inget spray jag har. Det är en inhalator som jag andas in för att vidga luftröret.
    Jag ringde förlossningen för att rådfråga. Då säger den BM att jag ska vila (det gör jag redan) att jag ska äta lite och ofta (gör jag redan) att jag ska vänta med att göra något till på tisdag då jag ska träffa min vanliga BM. Men om smärtan blir värre skulle jag ringa igen.
    Hon kunde inte förklara varför jag var spänd i magen och har ont.
    Ursäkta men ska inte personalen på förlossningen vara utbildade och komma med bättre råd än "vila" och "ät lite och oftare". Om jag redan gör det och har gjort det sen en tid tillbaka borde väl något annat råd föreslås eller?
    Jag blir trött på sånt här. Nu ska jag äta något.

• moruppgren

Trisse85 - Visst känns det hopplöst ibland när man ringer och får rådet att vila när man inte gör annat.
    Det har jag fått höra sedan jag var in i v 28 med sammandragningar så jag trodde jag skulle föda.
    Jag har vilat och vilat och vilat..
    Är i v 38 nu och ska bli igångsatt på måndag morgon då jag har så ont hela tiden.

Be om att få komma till en läkare som kan mer!

Kram på dig och alla andra här med spända onda magar

• memis

Här är en till i v 30 och hela tiden hård magen/ sammandragnigar :/ Har haft det sen v 25 ungefär och vill bara att tiden går fort nu så jag kan röra mig igen.. Får sd för i stort sett allt som kräver rörelse, men också om jag bara vilar.. 

Magen har sjunkit och bebis har hela tiden varit långt ner och tryckt på, blivit ordinerad vila nu men inte det lättaste med en 4 åring som vill att mamma ska vara som vanligt :(  

• Isbit

Min mage är oxå spänd hela tiden. Behöver bara kliva ur sängen så börjar det. Har tre barn att ta hand om så jag kan inte vila så mkt heller.
    jobbigt är det iaf.

Känns som jag har så mkt energi i hjärnan men kroppen orkar inte.
    Är i v 28

Svar på tråden Spänd mage hela tiden...