• JanneJo

Man - Singel med barn, oattraktivt?

En sak jag finner lite lustigt...
    Tjejer som har barn kan LÄTT få killar, spelar ingen roll hur många barn de har.
    Fast Män som har barn är inte intressant någonstans? Även fast det bara är 1 eller 2.

Varför?
    Är det "fult" på något sätt?
    Man kan ha en konversation med någon, allt går skitbra! MEN när man nämner att man har 2 barn, så sticker hon direkt! Varför?

• Svar på tråden Man - Singel med barn, oattraktivt?
  • lollisen

Du har träffat på fel kvinnor helt enkelt. Själv hade jag inte på något vis haft emot om min sambo hade haft barn sedan innan.
    Men det hade han tyvärr inte, så nu måste jag kalva fram iallafall en till. Hade jag ju inte behövt om han redan haft en eller två sedan innan. *observera att jag kanske kan vara lite ironisk*

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • IsadorasMamma

För min del är det för att jag tycker det räcker med en annan utanför familjen att vara "låst" till.

Det vill säga min dotters pappa. Det kan jag ju aldrig välja bort.

Men visst, min nuvarande pojkvän har barn så blir man kär så blir man.

Det är ett himla pussel att få ihop två familjer faktiskt.

Som singel ser jag hellre till de utan barn av den anledningen och fler därtill faktiskt.

• JanneJo
    lollisen skrev 2012-07-02 14:45:01 följande:
    Du har träffat på fel kvinnor helt enkelt. Själv hade jag inte på något vis haft emot om min sambo hade haft barn sedan innan.
    Men det hade han tyvärr inte, så nu måste jag kalva fram iallafall en till. Hade jag ju inte behövt om han redan haft en eller två sedan innan. *observera att jag kanske kan vara lite ironisk*
    Då måste alla kvinnor jag finner vara attraktiva och smarta vara fel.
    Kanske ska satsa på de jag finner vara helt ointressanta?

Märklig värld.
  • Nicke

Samma erfarenhet här. Det är en riktigt party pooper-grej att säga att man är singel med 3 barn.

• JanneJo
    IsadorasMamma skrev 2012-07-02 14:48:10 följande:

För min del är det för att jag tycker det räcker med en annan utanför familjen att vara "låst" till.

Det vill säga min dotters pappa. Det kan jag ju aldrig välja bort.

Men visst, min nuvarande pojkvän har barn så blir man kär så blir man.

Det är ett himla pussel att få ihop två familjer faktiskt.

Som singel ser jag hellre till de utan barn av den anledningen och fler därtill faktiskt.

Så, om du fick välja:

DödsKär till tusen, men "låst".
    Eller.
    "Leva i misär" och "olåst"? 
  • Imortaelis

Jag tror att kvinnor har svårare att acceptera att en man har ett förflutet, har han då barn sen innan så är det ett väldigt påtagligt förflutet. Att du har delat det med en annan kvinna, tror jag sticker för mycket i ögonen på många kvinnor även om de själva har barn sen innan.

• Anonym

Jag tycker att du så tidigt som möjligt i konversationen talar om att du har barn.

Jag själv skulle inte vilja ha en man med barn.

• katalysator

Raggar du tjejer med eller utan barn?

Jag tänker att singlar som inte själva har några barn, men vill ha det, gärna letar efter någon i samma situation för att få glädjen att bli förstagångsförälder tillsammans. Inte lika mysigt och spännande att bli nybliven mamma när sambon redan sett kalaset tre gånger innan Flört

• IsadorasMamma
    JanneJo skrev 2012-07-02 14:57:24 följande:
    Så, om du fick välja:

DödsKär till tusen, men "låst".
    Eller.
    "Leva i misär" och "olåst"? 
    Ja men det valet har jag ju gjort? 

Jag blev kär & mer "låst".

Men jag hade föredragit om det var annorlunda.

Misär?? Måste man leva i misär för att man är singel?
    Det har aldrig jag gjort.
  • Anonym
    Imortaelis skrev 2012-07-02 14:59:00 följande:
    Jag tror att kvinnor har svårare att acceptera att en man har ett förflutet, har han då barn sen innan så är det ett väldigt påtagligt förflutet. Att du har delat det med en annan kvinna, tror jag sticker för mycket i ögonen på många kvinnor även om de själva har barn sen innan.

Eller så vill man inte ha barn eller vill man dela den upplevelsen med mannen och skaffa gemensamma barn.

I många fall har det inget med det du skriver att göra.

Svar på tråden Man - Singel med barn, oattraktivt?