• Fru Stenlöv

Erfarenhet av överstimulering? Snälla hjälp!

Hej!
    Jag började med pergotime 2010 och åt en enkelkur och 3 dubbelkurer. Fick ägglossning på dubbelkuren. Eftersom det inte resulterade i någon graviditet så tog jag en "paus" under 2011.
    Nu har jag tagit första kuren för detta året och jag började med dubbelkur eftersom det var lagom dos förra gången.
    I fredags på CD 26 (har alltid fått ägglossning  på CD 20) fick vi åka till akuten pga svåra buksmärtor.
    Fick efter väldans många timmar träffa gyn som konstaterade att jag hade blod och vätska runt livmodern. Högra äggstocken hade börjat blöda (troligtvis vid ägglossningen) och den vänstra hade en follikel som var över 3 cm, men hade inte släppt något ägg.

Jag påbörjade kuren efter kontakt med läkaren på telefon och han ansåg att det gick bra att börja utan undersökning eftersom det inte alls var några tecken på överstimulering tidigare. 
    Han skrev ut för 3 månader eftersom de hade dåligt med tider under sommaren och jag skulle höra av mig i augusti om jag inte blivit gravid.
    Men nu får jag inte ens tag på honom över telefon och jag vet inte om jag ska påbörja nästa kur alls, eller om jag kanske ska testa enkeldos. 
    Vad tror ni här? Är det dumt att påbörja en kur med tanke på att jag blev så överstimulerad? Kan jag testa enkeldos utan att prata med läkaren? Eller ska jag helt enkelt vänta tills augusti då jag har en tid att träffa honom? 

Sen 2010 har jag gått ner ca 8 kg, men har inte varit överviktig innan. Vet inte om det påverkar. Väger ca 61kg till 164cm.

Tacksam för alla svar! 

• Svar på tråden Erfarenhet av överstimulering? Snälla hjälp!
Svar på tråden Erfarenhet av överstimulering? Snälla hjälp!