• Anonym

    Tappat mig själv helt i min relation.

    Jag vet inte vad jag ska göra & jag skriver med ångest i hjärtat.

    Jag har haft många dåliga förhållanden bakom mig.

    Det har varit misshandel, alkoholmissbruk osv.

    Nu har jag träffat en man som är en sån där vad man ska kalla drömman.

    Vi har haft det fantastiskt i ett år och planerar för ett liv ihop.

    Nu känns det helt plötsligt som att han har tagit över hela mitt

    och när jag funderar på det så undrar jag egentligen vad det är med mig han älskar.

    Han säger att han älskar allt med mig men för mig känns det som att han vill förändra allt.

    Jag mådde bra när vi träffades och hade precis fått allt att flyta på i livet.

    Nu sitter jag här och känner att jag tappat bort mig själv.

    Det är bara problem hela tiden.

    Jag kan inte reda ut om jag har svårt för att våga bli älskad eller om det är så att jag anstränger mig så

    till den  milda grad att bli älskad så jag till slut inte orkar mer.

    Nu har vi kommit till den punkten att vi har fått problem med barnen dessutom.

    Hans barn och mitt barn. Vi har varsett.

    Jag orkar inte med att hans barn är bortskämt och kan förstöra en hel dag med sina

     utbrott för att få som hon vill.

    Han orkar inte med att mitt barn alltid pratar.

    Det går bara utför här med andra ord.

    Och jag vet inte varför.

    Det känns bara som att jag har förlorat allt.

    När vi hade det bra så fanns inte dessa problem med barnen men nu är de uttalade

    och då flyter ingenting på längre.

    Det känns mest som att jag är hans marionettdocka som han ska visa upp.

    Han tvättar,städar, bestämmer med folk att vi ska träffa dem.

    Han säger att det är för att han vill vara till lags och för att jag ska vara nöjd med honom.

    Men det finns inget kvar för mig att styra.

    Det är aldrig avslappnat. Inte lugnt.

    Bara stress, stress.

    Hur gör man för att behålla sig själv i en relation?

    Nu tycker han att han jobbar för att vi ska bli en familj & att jag motarbetar det.

    Men när inte resten stämmer, när annat ligger & gnager så är vi inte stabila nog

    att hantera dessa två barnen på ett bra sätt.

    Och just nu orkar jag inte med hans.

    Ibland undrar jag egentligen vart problemet ligger, men vi lyckas inte lista ut det.

  • Svar på tråden Tappat mig själv helt i min relation.
  • Tommy parterapeuten

    Hej
    Ni behöver nog sätta er ner och tillsammans prata om hur ni vill leva tillsammans. I början av en relation är man oftast väldigt intresserad av varandras behov och önskningar. Tyvärr tappar många bort det efter ett tag när vardagen träder in. Din partner kan mycket väl vara upptagen av att ni ska få det bra tillsammans men glömmer kanske bort att stämma av med dig. Du behöver nog också vara mer tydlig i vad du önskar och uttrycka det. När det gäller barn från tidigare förhållanden är det bra om ni också kan prata om det som ett problem och hur ni ska lösa denna oundvikliga faktor. Ni tycker förmodligen båda om era barn men ni har också olika referenser kring hur era barn ska hanteras.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Tappat mig själv helt i min relation.