• FinastE2010

Välling på planet?

Hej!
    Ska resa till Teneriffa med min son och det kommer bli den tiden på dygnet att han nog kommer vilja sova samt "vällingdags". Får man ta med tetra med välling på planet och tom nappflaska? För är väl ngn regel med 1 dl vätska?

Vill helst slippa hålla på med pulver o annat på planet..

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Välling på planet?
  • Emma 89

Du får ta med så mkt som du tror kan behövas under flygresan. Jag hade med 5 st tetra med ersättning sist jag flög. Inga problem alls. :)

• FOA

Det är undantag för baby produkter så länge du själv provmakar den i säkerhetskontrollen.

• Lovisa09

Inga problem att ta med, när vi flög i höstas hade jag med pulver och tom termos som jag fyllde med vatten efter säkerhetskontrollen. Barnprodukter och barnmat får du alltid ta med men du kan få öppna förpackningar och provsmaka själv om de är riktigt noga. Det behövde vi inte göra!

• emmisss

Brukar bara ha med mig en sån doserings grej för välling och be om varmt vatten i flaskan hos personalen, det funkar bra!

Men det verkar ju bättre med färdig tetrapack! :)

• Airhostess

Inte be om varmt vatten av värdinnerna! Då kanske du får kranvatten från flyget som används till kaffe/the och det vill du INTE ge ditt barn. 

Ta med dig pulver och tetra just in case.

Om du måste öppna alla och provsmaka blir dem juh förstörda   

• oceanney

Reser man med barn får man ta med sig nästan vad som helst i dryckesväg.

Flyger mycket och i början slängde jag alltid mineralvattenflaskor precis innan säkerhetskontrollen men sen bestämde jag mig för att prova och att få igenom 1,5-liters vattenflaskor (att blanda vällingpulvret med) är inga som helst problem.

Du behöver inte vara orolig för att fråga flygvärdinnor om vatten. Det finns inget kranvatten på flyget, bara tankvatten, och det ger de varken till vuxna eller barn. De serverar endast vatten från flaskor.  

Svar på tråden Välling på planet?