• Tillde

Illamående och tryck i solarplexus... Magkatarr? Annat??

Har på senaste tiden (några månader) haft ett illamående som kommer och går och ett obehagligt "tryck" i solarplexus. Känns som om hela kroppen är "sur" och som om jag snart måste kräkas men det går aldrig så långt. Mådde såhär när jag var gravid (fast då dygnet runt de kritiska veckorna) men nej, jag är inte gravid nu, har en ettåring och har p-stav och gjort tester när illamåendet varit som värst för säkerhets skull.

Vad sjutton kan det vara? Magkatarr??
    Jätteobehagligt och jag tror knappast att sjukvården gör en grundligare undersökning pga. lite lätt illamående så jag tänkte slänga ut frågan här och se om nån känt likadant och vet vad det är...

Någon??

• Svar på tråden Illamående och tryck i solarplexus... Magkatarr? Annat??
  • Lonlely Wolf

Jag har tryck över solarplexus har haft ont sen i fredags och även dubbelslag i mellangärdet. Har sen långt tillbaka magkatarr, men enligt 1177 så skulle inte dessa dubbelslag komma pga av magkatarr. Har ringt VC, men kön var fullbokat så jag fick inte tid på VC. Obehagligt är det och svårt att beskriva för andra.

• Proudtobetogether

Jag är ingen läkare eller ens utbildad åt det hållet, kan ju nämna det först
    Men jag har haft liknande problem. Jag sökte för dem några gånger min fick bara rådet att "vila lite det är magkatarr". Well, efter typ 3 år fick jag magsår och låg på sjukhus.
    Magkatarr används lite slarvigt om flera problem från magen. Bäst är att söka läkare som får ställa korrekt diagnos så man får ett drägligt liv. Idag är medicinen receptfri så vill man kan man testa att självmedicinera. Losec, Omeprazol mm hämmar magsyran i 24 h. En tablett per kväll i någon vecka eller mer kan göra underverk men bäst tycker jag ändå är att söka läkare. Enl bipacksedeln ska man också göra det om 2 veckors medicinering inte fixar biffen. Undvik det som gör att du mår värre, det vanliga är stress, kaffe, te, alkohol, rökt mat, fet mat. Undvik också antiinflammatoriska värktabletter. Jag äter bara alvedon, panodil, pamol.
    Lite tips från en tidigare drabbad

• Proudtobetogether

Kan tillägga att jag också mådde illa. Slemhinnan i magsäcken var ju jätteirriterad. När jag väl fick magsår kräktes jag som en dåre. Även om jag bara drack lite vatten. Det var därför jag blev inlagd, så jag kunde få dropp för att förhindra uttorkning. Jag hade även ont om jag tryckte mot maggropen.

• Tillde

Tack P!! Kör omeprazol och samarin och undviker kaffe ( ) och sånt som kan förvärra så får vi se! Har haft ett stressigt år med en tvåa som sover såå illa och det har speedat upp tillvaron så det kanske börjar ta ut sin rätt att hinka kaffe för att överleva!? Hjälper det inte så ska jag kolla upp det, är inte impad av sjukvården sen min man drabbades av en parasit från utlandet och spydde som en räv i dygn ca 1ggr/v i tio månader och vi själva fick ställa en mkt osäker diagnos men kanske att de kan överraska mig

• Jesper f

TS, skulle svara att det beror på VART i magen du har ont, och i vilken frekvens, för att gissa mig på en diagnos. Det du anger är alldeles för difust, för att det ens "amatör" mässigt går att gissa sig till en korrekt diagnos. Det kan vara allt från påbörjande akut pancreatit, till nervös mage.

Pröva med Omeprazol i dubbel dos ett par, tre dagar, som även bör hjälpa mot illamåendet. Sluta GENAST med kaffe, ingen annan dryck än vatten - ta bort kryddorna i maten. Funkar det, ja du har du med en katarr att göra, i värsta fall ett sår. Funkar det inte, måste du söka dig vidare, för då har du förmodligen något kirrurgist tillstånd som måste behandlas på sjukhus.

• karinita

I got pain from neuroleptika Calles Trillafon or Peratain 4 mg pill each day.

They dont want to give me sleeping pills.

They are also hurting my livet.

I got concentrating problems. And Dizzy and they dont want me to survive - They have already killer me twice.

I need to take amfethamin. Byt they want let me. I am mother to a raped child a boy that they have stolen from me. And I have taken him back twice. And then a third time. And then a forth time. Thé social department and the government Hate me för that.

But they dont allow me to live with be when he was 17 years. And then his father took him to Tailand and In sure he forces him to rape a child.

Im still not allowed to talk with him on phone.

I have done thre Youtube videos though In a journalist former one of course

Carin (Marie) Lundgren

• llen

Ont.Krampkänsla och tryck i mellangärdet.Har kräkts för någon dag sedan.Har konstaterats gallstenar Ofta halsbränna speciellt morgnar.Kan det vara hjärtat som krånglar??

Svar på tråden Illamående och tryck i solarplexus... Magkatarr? Annat??