• Anonym (Dottern)

Spridd bröstcancer

Min Mamma blev behandlad för bröstcancer för sju år sedan. Cancern hade inte spridit sig så det räckte med operation och strålbehandling. Sorgligt nog har hon fått återfall och nu finns cancern i körtlar, lite i skelett och i levern. Hon har genomgått sin första cellgiftsbehandling.

Jag har inte riktigt kunnat ta in och greppa att min älskade Mamma har en sjukdom som inte går att bota.
    Läkarna säger att de ska kunna hålla sjukdomen i schack men ej bota eländet.
    Finns det fler i min situation? Jag tar gärna emot info, synpunkter, solskenshistorier...ja, det mesta är välkommet!

• Svar på tråden Spridd bröstcancer
  • Anonym (Vet hur det är)

Usch så jobbigt Hoppas att allt går bra och din mamma får må bra.

• Anonym (Kram)

Hur det kommer gå kan ju ingen veta på förhand men jag känner många kvinnor med spridd bröstcancer som levt i många år efter diagnosen. Forskningen går framåt hela tiden och de hittar ständigt nya behandlingsmetoder. Även om cancern räknas som kronisk så behöver det inte innebära döden inom de närmsta månaderna. Se till att både du och din mamma får prata med en kurator eller liknande, det brukar behövas när man fått en allvarlig sjukdom.

• Anonym (Liknande)

Vet inte om det riktigt passar in. Men min mamma fick cancer i buken för två år sedan. Gick nyligen bort. Ville bara säga att jag förstår situationen och att jag ställer upp om du vill prata med någon som varit med om liknande. 

• Anonym (min mamma med)

Min mamma fick i våras veta att hon har bröstcancermetastaser i lungorna, hon behandlades för bröstcancer under 90-talet. Hon får cellgifter så vi hoppas på det bästa, att de ska kunna bli vilande och inte sprida sig mer. Jag har accepterat att vi får den tid vi får och gör det bästa av den tiden men det gör ont och det är jobbigt att inte kunna göra något.

• Anonym (Dottern)

Min Mamma somnade in för ca tre månader sedan. Stor sorg och saknad!

• Anonym (min mamma med)

Beklagar :(

• Anonym (Dottern)

Anonym (min mamma med) : Hur går det för din Mamma?

• Anonym (min mamma med)
    Anonym (Dottern) skrev 2012-10-23 14:06:40 följande:

Anonym (min mamma med) : Hur går det för din Mamma?

Hon ska på röntgen snart för att få veta om denna omgång cellgifter tagit, förra omgången var det ingen skillnad, varken bättre eller sämre. Om det inte tagit nu så blir den en annan sorts cellgifter.
  • Anonym (Dottern)

Hoppas att det kommer att gå bra för din Mamma

• Anonym (Samma här)

Kunde varit jag som skrev ts första inlägg..

Jag beklagar verkligen sorgen ts.  

• Anonym (min mamma med)

Usch att så många ska råka ut för detta hemska.. mamma var på röntgen, de har börjat krympa men de såg fläckar på skelettet och levern :( De är inte riktigt säkra på om det är cancer, men det ser ju inte så bra ut..

Svar på tråden Spridd bröstcancer