Mamma börjar bli dement
Min mamma bor själv och kan ta hand om sig. Än så länge... men tyvärr märker jag att hon mer och mer börjar få för sig en massa saker. Det är framför allt om kvällarna när hon är så trött att hon sluddrar så det knappt går att förstå vad hon säger som det verkar vara rena karusellen i huvudet på henne. De flesta dagar (när hon sovit ut och är någorlunda pigg) så är det den vanliga mamma jag träffar som man kan föra både vanliga och djupare diskussioner med men sen är det som Dr Jekyll och Mrs Hide. Det kan ske en personlighetsförändring som är smått skrämmande. Den innehåller rena paranoida inslag med tydliga vaneföreställningar såsom att en massa unga killar skulle ringa på hennes dörr och trakassera henne något jag de facto vet inte stämmer. Hon kan ibland få för sig både märkliga och udda saker men bara när hon är riktigt, riktigt trött vilket hon är ofta för hon sover i princip aldrig för hon har grava sömnproblem. Att hon skulle ha något problem av något slag vill hon naturligtvis inte kännas vis så... vad gör jag? Hon lever själv och jag är enda barnet men jag har inte den blekaste aning vart jag vänder mig eller vad jag ska göra.
Är det någon här som varit i samma situation och kan råda?