• Anonym (mamman)

Ska jag skämmas över att jag har pengar?!

hejsan alla på FL.

jag och min man har en väldigt hög inkomst och e förmögen på närmare 50 miljoner kronor. Vi har en dotter på 18år och en son på 3 år. Min dotter har det mesta, en macbook, iPad, iPhone, moped, häst, Chanel väskor och fick nyligen en bil i 18 års present. Hon är ganska bortskämd med andra ord. Men vi har moral i vår familj, vår dotter är väl uppfostrad och inte alls sådär "snoffsig" som diverse rikemans barn har en tendens att vara. Vi bor i ett fint hus på 3 våningar med pool, 4 bilar och åker på ca 5 utlandssemestrar per år. Vi har det väldigt gott ställt, och vi skäms inte för det! Vi går inte runt och säger till folk att vi är förmögna, vi går inte runt och skryter. Självklart märker folk att vi har pengar, och häromdagen när jag hämtade min dotter i stallet så kom hennes bästa väns mamma fram till mig och tog mig åt sidan en stund. Varpå hon frågade hur mycket pengar vi har egentligen. Jag blev ställd och sa att det är inget jag vill diskutera. Då sa hon att hennes dotter blivit jätte ledsen när min dotter fått en bil, och att kompisen ofta klagar hemma på att de är fattiga och att min dotter får allt hon pekar på etc etc etc. Mamman var nästan arg och sa att vi inte borde skylta med det så, att vi måste tänka på att alla inte har det så bra som vi. VARFÖR DÅ? undrar jag. Är det MITT fel att de inte har det lika bra ställt? Jag och min man har jobbet häcken av oss för att ta oss dit vi är nu, när vi är ekonomiskt oberoende. Varför ska vi skämmas för det?? Vi skryter inte, men vi unnar oss och varför är det så fel?! 

• Svar på tråden Ska jag skämmas över att jag har pengar?!
  • Sudden

Har ni jobbat häcken av er och fått in 50 miljoner? Coolt Vad jobbar ni med?

• SweeneyTodd

Du kanske inte skryter, men du kanske ''shove it in their face'', som det heter på engelska. Don't flaunt. 

Men om du inte gör det så är de bara avundsjuka.  

• Anonym (Sandra)

om den mamman kunde skulle hon nog också skämma bort sitt/sina barn! får man fråga hur det kommer sig att ni har så mycket pengar, har ni eget företag, känns som vi med "vanliga" jobb inte sku lyckas få ihop sån summa? är bara nyfiken :)
    självklart  ska ni unna era barn tycker jag och som du skriver ni skryter ju inte med era pengar...men folk är alltid avundsjuka..

• Anna Paulita

Jag kan förstå att det blir ett problem om omgivningen har andra förutsättningar. Lite som att min dotter tjatar sig grön efter en katt efter att hennes bästis fick en, men vi kan aldrig ha katt då lillebror är allergisk. Jag brukar skoja om att ifall x inte hade fått en hade min dotter inte börjat tjata och jag hade haft ett bekymmer mindre i världen.

Så på ett sätt förstår jag vad hon menar, samtidigt som man självklart inte kan leva sitt liv efter andras ramar.

• Anonym (haha)

Vilken oförskämd morsa!! Komma och gnälla hos dig för att hennes barn gnäller hemma
    Att ni har gott ställt borde hon ju begripa eftersom ni har hus, bilar, utlandsresor, häst osv. Knäpptant är vad hon är!!! 

• Anonym

Kanske skryter din dotter till sina kompisar, mer än vad hon förstår? Eller mer än ni vet om?

Grattis till att ha ett så välordnat liv!

• jimpan73

Var stolt istället , det skulle jag vara !

• Anonym (mamman)
    Sudden skrev 2012-07-02 22:24:53 följande:
    Har ni jobbat häcken av er och fått in 50 miljoner? Coolt Vad jobbar ni med?
    Jag och min man har ett företag ihop som det har gått väldigt bra för, och det är tack vare allt vårt slit! hade vi inte jobbar alla vakna timmar så hade vi inte tagit oss hit där vi är idag. 
  • stjierna

Äh, hon får väl lära sin dotter att livet är inte rättvist - vissa har det bättre ställt än andra. Om det sedan blir dotterns högsta dröm att tjäna massa pengar när hon flyttat hemifrån, så fine.

Fortsätt njuta av att ni har pengar och KAN unna er!

Svar på tråden Ska jag skämmas över att jag har pengar?!