• Esco

Windi pysventil. Någon?

Jag har köpt ett paket med Windi pysventiler till min son och hade tänkt testa dessa.

Men hur långt ska man föra in den? Ska man föra in hela den smala saken i rumpan?

Känns som att den är väldigt lång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-03 17:19
    Min son är 2 månader för övrigt (1 månad korrigerat då han är född för tidigt)

• Svar på tråden Windi pysventil. Någon?
  • Esco

Jag kom in på en gammal tråd där någon skrivit att hela skulle in så jag testade lite försiktigt och lilleman verkade inte ta skada av det. Men herrejisses den fungerade verkligen Skrattande

• tundra

Älskar windi!
    Fungerar och är helt ofarlig.
    Använde på min stora son som hade kolik och det var underbart med något som underlättade pruttandet.

• Nämentjenare

Hörs det något så att man vet att det funkar?

För oss har det inte verkat fungera.

• tundra

Ja det "visslar till". Luften pyser ut.
    Ibland kan man vicka den lite så hör man att det kommer.

• Muffins i magen

Ni som provat, blir det radikal skillnad? Märker ni att barnet har mindre ont när ni använder dessa?

• Nämentjenare

Hur länge behöver man hålla? Jag har testat flera gånger utan resultat men när jag istället masserat magen (kolikmassage) har det kommit väldigt mycket luft, så det finns ju där.

• Gurkan

Vi använde dem på sonen och även om det är snart två år sedan minns jag fortfarande första gången. Magen på lilleman bara sjönk och det pös om honom. Efteråt kom den största laddning bajs vi hade sett och liten blev lugn. Älskade windi!

• Acelise

Windi är grymt!

Försiktigt försiktigt kan du också röra på barnets ben. Trycka dem lite lätt böjda mot magen, sträcka ut dem lite, Massera magen etc. Ibland funkar det inte, men då finns det ingen luft som ska komma ut, helt enkelt.

• Mrs Firren

Kul att höra att så många verkar se positiva effekter av prylen. Vi funderar på att investera i ventilen. Var köper man den? Apoteket?

• Acelise
    Mrs Firren skrev 2012-07-03 21:42:22 följande:

Kul att höra att så många verkar se positiva effekter av prylen. Vi funderar på att investera i ventilen. Var köper man den? Apoteket?

På vissa Apotek (fattar inte ens vad som är vad längre), men vi kunde även köpa våra på BVC! 
    Finns även i välstorterade babybutiker, typ som Babyland etc 
  • Mrs Firren
    Acelise skrev 2012-07-03 21:45:36 följande:
    På vissa Apotek (fattar inte ens vad som är vad längre), men vi kunde även köpa våra på BVC! 
    Finns även i välstorterade babybutiker, typ som Babyland etc 

Ok, tack! Kollade in Windis hemsida och Apoteksgruppen verkar ev sälja dem.
  • Ellapropella

Vi testade och jag märkte inte av att det kom luft? Gjorde jag fel tro...?
    Jag köpte på Barnens hus i Gävle, samma pris som på apoteket. 149 för 10 st.

• Esco
    Ellapropella skrev 2012-07-04 21:34:27 följande:
    Vi testade och jag märkte inte av att det kom luft? Gjorde jag fel tro...?
    Jag köpte på Barnens hus i Gävle, samma pris som på apoteket. 149 för 10 st.
    masserade du magen innan?
  • Esco
    Ellapropella skrev 2012-07-04 22:15:35 följande:
    Ja, fast kanske inte "rätt"....?
    Här har du några videos på babymassage:

Det finns mängder med videor på Youtube. Kan se svårt ut men enkelt när man får in snitsen :)
Svar på tråden Windi pysventil. Någon?