• Hemulia

Misslyckade blekta slingor - för ljust!

Jag behöver tips och råd för att få ordning på mitt numera superblonda hår! 

Var hos frisören idag och skulle göra blekta, blonda slingor för att få en lite solblekt sommarlook. Jag har tidigare gjort blekta slingor både hos frisör och hemma och tänkte att jag gör det hos frisören denna gång så det blir ordentligt gjort och inga fel.

Vi pratade igenom färgen lite och jag sa att jag absolut inte vill ha det vitblont, vilket hon förstod. Är i grunden mörkblond/ljusbrun.
    Sagt och gjort. När färgen sköljts ur och jag sätter mig framför spegeln igen får jag en chock och världens sämsta magkänsla men jag tänker att håret faktiskt måste få torkas och stylas innan jag dömer resultatet.

Frisören utbrister  "åh, vilken snygg nyans vi lyckades få till". Själv var jag fortfarande osäker men tänkte att då ser det väl bra ut, jag har väl bara svårt att vänja mig. 

Nu har det dock gått flera timmar och jag har verkligen inte lyckas känna mig bekväm i färgen.
    Hela håret är superljust, riktigt platinablont och nästan vitt på sina ställen - precis som jag INTE ville ha det.  
    Det hela ser ut som en blekt hjälm på mitt huvud och det finns inga spår av min egen hårfärg.

Jag gick in till frisören efter några timmar på stan och berättade hur jag kände, att det blev mycket mer än bara slingor som jag bett om och att det blev alldeles för blekt. Vi bestämde att jag skulle känna efter och ringa senare i veckan för att få det fixat om jag ville.

Min fråga är, vad har jag för alternativ?

Frisören pratade om att lägga i lite mörkare guldblonda slingor, kan detta bli snyggt eller kommer det bara se ännu mer fejkfärgat ut?
    Just nu känner jag mest för att bara färga tillbaka allt till något sånär min vanliga hårfärg, jag vill inte visa mig så här bland folk eller på jobbet.  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-03 18:47
    Har lagt till före- och efterbild nedanför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-07 10:49
    Håret är fixat och ser mycket bättre ut, bild finns i tråden!

Det blev slingor med nummer (typ) 8rv, vilket tonade ner det superljusa och gav en mer naturlig färg.

Tack för erat stöd och alla tips här i tråden, ni har gjort dessa dagar uthärdliga för mig. :)

• Svar på tråden Misslyckade blekta slingor - för ljust!
  • IsadorasMamma

För guds skull. Gå till ngn annan & be denna frisören stå för kostnaden.

Det där är ju inga diskreta slingor, det ser ut som helblekning

och även om det förmodligen går att få till bra med att lägga i ngt mörkare

så är slitaget ändå gjort på ditt hår.

• IsadorasMamma

Och jag tycker det var snyggare innan. Helblekt är ingen direkt sofistikerad look.

• FruLiNi

Din frisör har tabbat sig ordentligt. Det där håret ser inte solkysst ut. Det ser helblekt ut.

Lite mellanlblonda slingor åt det guldiga hållet skulle kanske bli finare.

• Anchorage

Det blev snyggt, men eftersom du hade velat ha slingor och ett annat resultat så förstår jag att du tycker det är en för stor förändring och att det ser färgat ut. Låt frissan lägga i mörka slingor, ganska mycket så det ljusa inte blir så framträdande.

• Hemulia

Visst kan det vara fint med helblekt hår också, men inte på mig, framförallt inte då jag har bruna ögon och rätt mörka ögonbryn även fast jag är blondin i grunden. 
    Jag bad om slingor just för att jag ville ha slingor, helblekt hår är det sista jag hade skaffat mig! 

Mitt hår är faktiskt inte så värst slitet av blekningen. Det var helt obehandlat innan och är oerhört lent och fint nu efteråt.

Men hur blir det med slingor? Kommer den blekta färgen bli grundfärgen i håret eller kan man få en mörkare blond färg att "dominera" istället?

Kan man tona håret i någon mer naturlig blond färg? Jag vill ju egentligen ha färgskiftningarna som med slingor men just nu är allt bättre än denna färg. 

• Hemulia

Kan tillägga att frisören sa, när jag sa att jag inte ville få det vitt, att "jag tar den svagaste blekningen så det inte blir vitt. 

Bidrar detta till mindre slitet hår kanske? 

• Slagathor

Det var ju inte sådär du ville ha, så de får fixa det gratis åt dig. Du bad om solblekta slingor, inte platinablondt svall. Och jag kan inte avgöra om du passar ens i det, eftersom dina ögon inte syns fast det spelar ingen roll, för det var inte detta du bad om.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
Svar på tråden Misslyckade blekta slingor - för ljust!