Hur går man vidare från någon man älskar?
Vet inte hur jag ska skriva det här, allt är en stor röra. Jag träffade min sambo (föredetta?) för fem år sedan, vi har varit ett par i fyra år. Under den här tiden har det hänt mycket som tärt på förhållandet. Det har varit dödsfall som har påverkat min sambo mycket och under vissa stunder har hon känt att hon inte längre orkar leva. Min kärlek har varit fram och tillbaka. Till en början var jag mer kär än någonsin och jag har, under i stort sätt hela tiden, sett att vi kan få en ett bra liv och bli lyckliga tillsammans.
För kanske två år sedan började jag tveka på om jag verkligen var kär. Jag har alltid älskat henne men har under perioder inte kunnat låta henne röra vid mig utan att känna att jag bara vill bort. Vi har inte kunnat prata om det och jag har inte riktigt kunnat förklara hur jag känner. Det har lett till att jag har gjort slut några gånger. Det har inte varit slut länge, jag har ångrat mig direkt och hon har kommit tillbaka. Fram tills nu. Jag vet att hon har blivit sårad. Sista gången kände jag verkligen att jag ville försöka och jag trodde vi bestämt oss för det. Då inledde hon någon slags flört med en annan. Lovade att avsluta det flera gånger men fortsatte i smyg. Den andra personen fick aldrig veta att hon har en sambo. Jag blev krossad. Av att hon kunde ljuga, att hon sa till mig att hon kämpade för oss och av att hon kunde fortsätta trots att hon lovade att sluta. Trots det ville jag försöka, och vill väl fortfarande det.
Situationen nu är ohållbar, båda är ledsna, besvikna och arga. Mest jag om jag ska vara självkritisk. Jag är frustrerad och vet inte vad jag ska göra, vilket inte alltid blir så himla bra. Skulle kunna skriva hur långt som helst men tänker att det är dags att börja avsluta nu om någon ska orka läsa.
Problemet: Hon kan inte kämpa nu och vill inte fortsätta. Säger att hon älskar mig men att hon inte tror att jag kan ha ett förhållande med henne utan att lämna igen. Jag vet att hon har älskat mig och känt sig kär fram tills för ungefär en månad sedan. Hon säger att hennes rädsla får henne att inte längre känna någon kärlek. Så frågorma är; Är det dags att ge upp? Eller fortsätta att visa att jag inte vill lämna den här gången?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-03 20:38
Ingen som har någon vettig eller ovettig kommentar?