• yssanlull

Ni som aretat som reseledare...!!!!!!!!!!!

kan ni inte berätta lite....

utbildning?
    var det kul arbete?
    osv

• Svar på tråden Ni som aretat som reseledare...!!!!!!!!!!!
  • nattinattio

har inte jobbat, men utbildningen kan du söka på respektiva bolag, den brukar väll vara ca 16 veckor eller nått sådant, ligga någonstans runt medelhavet, en del får man betala själv men inga summor mer typ resan å dyl...
    sen får många jobb direkt...

slitsamt arbete med långa arbetsdagar å alla möjliga tider...
    beror naturligtvis oxå på om du hamnar på ett land/stad där många turlister kommer å det finns fler reseledare eller om du kommer till någon paradis ö å¨får ha allt ansvar själv ..

• yssanlull

hehe....tack! jo jag har nämligen sökt både fritidsresor och Mytravel academy:s utbildning....håller tummarna. Men som sagt, jag tror att de är väldigt hård konkurrens om jobben...!!

• nattinattio

tja de flesta jobbar inte många säsonger, så det är stor omsättning på folk oxå..
    tror det är rätt lätt att få jobb sen beror det säkert oxå på om man kan några fler av de nordiska språken.

betydligt svårare att få jobb på nån resebyrå el dyl i sverige

• EmmePemme

Jag har inte jobbat som reseledare men jag är utbildad och har varit 2 dagar med fritidsresors reseledare på Costa del Sol. Kan säga som såhär att det e mycket jobb för lite lön....man får gå upp tidigt för att hämta på flygplatser och sen lägga sig sent ..man har inte jättemycket ledig heller, så jag insäg att det inte var något för mig. men jag tror absolut att det passar för dem som vill komm ut i världen och jobba och lära sig språk, och sådär, emn man får nog vara beredd på att få jobba!Man har ju inte heller nån egenstans att bo, utan man bor ju med en massa olika reseledare,vilket kan vara bra och kul om man hmnar man sådana perosner som man trivs ihop med, men det kan ju även bli åt andra hållet. Men vill du och kommer in på utbildingen tycke rjag du ska ta chansen! Men ta reda på en hel del innan, för det kostar ju ändå en hel del..Lycka till" :)

• Göteborgstjej

Jag arbetade en säsong i Rom, för ett svenskt golfreseföretag. Superkul, var på en veckas utbildning, man fick lära sig under tiden...

Svar på tråden Ni som aretat som reseledare...!!!!!!!!!!!