• seandra82

body över huvudet-

jag har en 4 mån dotter o hon har det mesta i klädväg vi köpt men har hakat lite upp mig på bodysarna man drar på över huvudet , jag tycker det är förtidigt att sätta på ett sådant lite barn ett sådant klädesplagg , sambon gör det utan problem o krånglar inte, min dotter klagar inte när pappa klär på henne men när jag skall göra detta så är det gnäll o frustration o hon börjar vråla rakt ut o ja börjar tappa tålamodet o det slutar med att ja tar av denna body o letar fram en body man knyter eller knäpper, ja tycker de bara är jobbiga man drar på över huvudet ,de andra är så mkt enklare.

när anser ni att man kan sätta på en body m knappar över huvudet ? tanke på att de är så små 

• Svar på tråden body över huvudet-
  • Lemio

Direkt tycker jag. Spänn ut halsen på bodyn med fingrarna och trä över huvudet. Då nuddar inte tyget barnets huvud utan dina fingrar stryker snabbt över bara. Kanske går lättare? :)

• Mimmi77

Vi hade såna när vi kom hem från bb...... Hade ca 5 omlott bodys så när de låg i tvätten körde vi vanliga. Brukade spara omlott bodys till BVC dagar då vi skulle klä av där och hålla på.

• Malawi

Jag tyckte omlott var mycket svårare och valde i första hand såna man drog över huvudet när jag klädde bebisen.

Det är väl en vanesak gissar jag! 

• Nämentjenare

Det kanske krånglar lite för att du håller tokigt? Vi har kört på våra nyfödda utan krux. De visade på BB för längesen hur man kunde ta på.

Man trär in sina egna händer underifrån in i hålet dvs halsöppningen. Sen låter man bara händerna glida ner över bebisens huvud och kinder. Det tar noll komma en sekund och går snabbare än bodys med knappar.

• April barn

Typ vid 2 månader tycker jag det känns bekvämt att dra kläder över huvudet på bebisen, innan kör vi omlott eller heldresser tycker du det är jobbigt så struntar du bara i det?

Svar på tråden body över huvudet-