• SweetSue

Gummistövlar till 1,5-åring med tjocka vader?

Min dotter har tjocka breda fötter och tjocka vader. Hon är 20 månader och har ca storlek 22-23. Vanliga skor kan hon bara ha kavat, allt annat är för smalt över vristen. I gummistövlar är det enda jag överhuvudtaget fått på henne från tretorn. Deras optimist winter som är fodrade har lite vidare skaft och de funkar, men tretorns vanliga optimist som hon har nu på sommaren sitter klistrade kring vaden. det går inte att ha byxor inne i stövlarna, på gränsen med tunna tights.

Jag undrar om det verkligen inte finns bättre gummistövlar för alla "knubbisar" där ute?

heppo.se har de låga gummistövlar med snörning från celavi. Någon som prövat dessa? Är de bra?

Reima har också lite lägre gummistövlar som heter reima eddy. Har bara hittat dem på nätet och undrar om det finns någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Gummistövlar till 1,5-åring med tjocka vader?
  • Nesss

Min ena pojk har vi alltid haft problem med att hitta skor till då han har väldigt knubbiga fötter och ben, men skopunkten hade bra stövlar som var breda i fot och skaft

• IsDimma

Eran förskola kan inte ge tips. Hos oss gör vi det gärna, vi mäter barnens fot till en fot dom kan få med sig till affären. Men just jag är ny, jobbar med två ovärderligt bra pedagoger. Skoaffärn med pojken.

• De5pojkarna

Tretorn har låga stövlar. Var de första ja fick köpa till mina söner som hade breda vader å höga fötter.. 

• Lajkie

Min son hade samma problem i den åldern!! Rekommenderar tretorns låga stövlar!!

Nu är han 2,5 och kan ha vanliga stövlar eftersom han inte är lika knubbig längre:)

• Jennicken

Min son har ett par Reima Eddy och dom är toppen! Innan hade vi ett par ifrån PoP men dom var så smala i skaftet så man knappt fick ner foten om han hade byxor på sig.
    Reima-stövlarna är jättelätta att sätta på eftersom att de är låga och vida!

• clembke

Vår ena son har oxå breda fötter. Vi måste gå upp en storlek för att hitta skor som går på foten. O då samtidigt hitta en strlk 25 som är inte alltför stor utan att han kan gå i dom. Va på Skopunkten i helgen o hittade inget alls, medan Din Sko hade ett par till honom.

Känner lite det samma, att det finns dåligt utbud till knubbiga barnfötter. Visst Pax, Kavat o liknande brukar passa bra. Men om man nu inte vill lägga allt för många 100-lappar på ett par skor som används ett par, tre månader (o knappt det då mina barn älskar foppa o gärna använder det om vädret tillåter) så finns det inte så mkt att välja på.

• ELLEoClara

Coop har billigare stövlar med ganska brett skaft.

Deras eget märke Friends.

Svar på tråden Gummistövlar till 1,5-åring med tjocka vader?