• tjejhalmstad

Förslag på kolhydratfattig kost. Svårt.

Vad ska jag äta som inte innehåller så många kolhydrater. Macka är ju snabbt och enkelt och kan lätt ätas till frukost och lunch. Men vill skära ner på det men va ska jag ta istället dessa mål så jag blir mätt.

Äter inte kokt ägg, keso, majonäs, kvarg. Fisk, Skaldjur. Avocado.

Hade underlättat om det är något man kan ta med sig då jag är iväg mycket på öppnaförskolor då det serveras mackor.

Om jag tar sönder ägget när jag steker det med en gaffel är det okej att äta. Men kan ej ätas för många ggr i veckan då tröttnar jag på det snabbt. Äter då stekt bacon till. Ibland slänger jag ihop en sallad men blir snabbt hungrig igen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-04 06:25
    äter inga ostar (förutom hushållsost), salami eller annat pålägg (skinka är ok). oliver.

• Svar på tråden Förslag på kolhydratfattig kost. Svårt.
  • shakennotstörd

Ska det vara varm eller kall mat? Du ska altså ta den med dig?

Gör en mer matig sallad med t.ex. skinka och ost och en fet dressing till.

Grillad kyckling med någon röra eller dressing samt lite grönsaker.

Pannbiffar med broccoli eller blomkålsmos

Läs på Kolhydrater i Fokus med rubrik: Jag behöver måltidstips            

• tjejhalmstad

Tack för de förslagen. Ja det hade underlättat om det hade varit kallmat.Frukosten är svårast. Fil med hallon tar jag ibland men tycker inte jag håller mig så länge på det. Men får väl ta nån frukt mellan målen med. 5-6 timmar melan frukost och lunch är lite länge.

• Snubbelfot

Frukt är det massvis med kolhydrater i.
    Babybel ostar är lätta mellanmål att ha med sig i fickan. Salami, oliver, fetaost...

• hzabo

ta med några skink/ostrullar till filen så hålls du längre mätt!
    jag brukar också variera mina omeletter så ibland sätter jag skinka i den, ibland tonfisk o andra gånger äter jag skinkan kall bredvid :)

• tjejhalmstad

ah detta är verkligen jätte svår, då ja verkligen inte äter mycket.
    Skink och ost rullar hade kanske funkat men att äta de kommer kännas konstigt utan macka. De är inte gott att äta bart utan det är mackan som gör att jag kan äta det . Hm.

Äter inte omeletter utan bara när jag stekte sönder ägget. Men visst kan variera och äta det med skinka till. Fisk äter jag tyvärr inte, Kan heller inte äta det för ofta, först och främst för att jag inte tycker det är speciellt gott med äggsmak eller konsistens men det går. Och sen för att jag tröttnar snabbt på mat om jag äter det för ofta.

• tjejhalmstad
    Snubbelfot skrev 2012-07-04 06:20:23 följande:
    Frukt är det massvis med kolhydrater i.
    Babybel ostar är lätta mellanmål att ha med sig i fickan. Salami, oliver, fetaost...

Äter tyvärr inget av detta. Men då stannar viktnedgången av om jag äter frukten?
  • tjejhalmstad

Vad äter alla andra till frukost och lunch?

Det jag iallafall äter nu/varierar på är.

frukost 6,00-8,00: 3knäckebröd/ 3-4riskaka/ havregrynsgröt / fil med tex hallon/ egetbakat grovbröd

Lunch 12,00-14,00: "äggröra m.bacon / Hallonsmoothie/ Havregrynsgröt / Macka / Sallad (isbergssallad,gurka,majs,bacon,solroskärnor,dressing. lök)  

• Coyote

Du kanske borde hitta något annat sätt att gå ner i vikt på, med tanke på att du knappt äter något av det du fått förslag på..?

• tjejhalmstad
    Coyote skrev 2012-07-04 06:45:32 följande:
    Du kanske borde hitta något annat sätt att gå ner i vikt på, med tanke på att du knappt äter något av det du fått förslag på..?

det är ju därför jag skriver här, för att få förslag, ja gör andra saker för att¨kunna gå ner, (allt på magen,) men har så lite kvar. tex. springer, detta gör jag mest /ute och går/tränings dvd/ styrka
  • Mrs Vader

Äter du yoghurt? I så fall har du den ryska varianten. Mycket mättande. Så kan du göra egen müsli av olika frön och nötter som du rostar i stekpannan med lite kanel. Mums!

Finn crisp är hyfsat kolhydratsnål så en sån kan du ta till med mycket pålägg.

Svar på tråden Förslag på kolhydratfattig kost. Svårt.