• Rocktroll

Tips för att sova skönt.

De senaste dagarna har jag vaknat och varit riktigt öm i magen då jag nog ligger lite halvt på magen när jag sover. Är så van att alltid sova på mage så nu när jag försöker ligga på sidan så hamnar jag nog lite på magen och det funkar inte. Kan det funka med en hårdare kudde mellan benen eller något så att jag ligger stilla på sidan?

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Svar på tråden Tips för att sova skönt.
  • Virran

ja, bulla upp med kuddar runtomkring, det är skönt som tusan! =)

• PollyPolly

Har samma problem. Älskar att sova på mage. Har jättesvårt att somna på något annat sätt :/

• Virran

Har oxå varit magsovare, Jobbigt att vänja sig av med det, men det går! men så fort den här knodden är ute (BF +1 idag) så återgår jag till att sova på magen! =)

Det finns ju speciella "gravidkuddar" att köpa, men det är onödigt! man kan ta vanliga kuddar och be gubben sin att bulla upp dem runt kroppen! Det funkar finemang.  

• martenanna

sov på sidan med en kudde under magen och en mellan knäna, kanonskönt! Sov gott!

• Theessan

Jag köpte faktiskt en sån där (onödig) graviditetskudde. Och det är nog det bästa köpet jag nånsin gjort! Det är sååå mycket lättare att sova!

• Virran
    Theessan skrev 2012-07-04 08:13:40 följande:
    Jag köpte faktiskt en sån där (onödig) graviditetskudde. Och det är nog det bästa köpet jag nånsin gjort! Det är sååå mycket lättare att sova!

Tänk va olika det kan vara, jag köpte oxå, men tyckte vanliga kuddar var bättre =)
  • faithfully

Är inbiten magsovare i vanliga fall! Jag har en kudde mellan knäna/låren, alternativt att jag lägger den framför mig och lägger det övre benet på den. Sedan en tunnare kudde under magen. Täcket knölar jag ihop bakom mig :) v 38!

• Emmaosv

De stora gravidkuddarna med sånna där småkulor har gjort mina nätter senaste månaden! Bästa köpet!

• Rocktroll

Måste kolla efter en sån :) testar vanliga kuddar nu men det går sådär och jag vaknar sinnessjukt tidigt varje morgon trots semester. Om jag råkar hamna på magen känns hela livmodern som ett stort ömt blåmärke och det är inte vidare skönt.

• Theessan

Jag beställde från jollyroom, supersnabb leverans!

• UmeåElin

Åh, jag har samma dilemma, är gravid i v.23.

Hade förträngd bekymret sedan jag väntade dottern (nu 2,5 år) men kommer ihåg hur jag längtade efter att få sova på mage och trodde det skulle ske efter magen var borta. Då fanns det istället två hårda bomber som var ännu svårare att sova på, tror jag tog min första riktigt magsovar-natt då hon var tre månader, före det var det för tjockt/för spänt eller för ömt...

• Rocktroll
    UmeåElin skrev 2012-07-15 20:52:48 följande:
    Åh, jag har samma dilemma, är gravid i v.23.

Hade förträngd bekymret sedan jag väntade dottern (nu 2,5 år) men kommer ihåg hur jag längtade efter att få sova på mage och trodde det skulle ske efter magen var borta. Då fanns det istället två hårda bomber som var ännu svårare att sova på, tror jag tog min första riktigt magsovar-natt då hon var tre månader, före det var det för tjockt/för spänt eller för ömt...
    Så var det för mig med. Jag trodde naivt att man kunde sova på mage igen så fort ungen var ute men icke sa nicke Tungan ute nu när man väntar nr 2 är man lite mer realistisk. Vanliga kuddar funkar sådär nu så blir att beställa en gravidkudde snarast möjligt för jag sover så dåligt fortfarande och inte lär det bli bättre. Är bara i v 21.
  • Pinguicula

Jag använder ett täcke, det kan man forma mycket bättre tycker jag.

Svar på tråden Tips för att sova skönt.