• 2 barn 0910

Gå på fotbollsmatch när man är gravid?

Hej!

Vad tycker ni? Är det ok att gå på en fotbollsmatch, kommer vara gravid i v. 26 när matchen spelas mellan Barcelona-Manchester och har köpt sittplatser.

Jag funderar fram och tillbaka på risker etc med att gå på en sådan match när jag är gravid, har ju sittplats och hade inte gått om det varit ståplats i klacken.

Vad tycker ni och hur hade ni gjort?

*Gabriel 2009* & *Adam 2010* Väntar tredje miraklet 2012*
  • Svar på tråden Gå på fotbollsmatch när man är gravid?
  • Vendelsö

Klart att du ska gå. Det är väl inga problem med att gå på en fotbollsmatch. Tvivlar på att det skulle kunna bli särskilt stökigt på den matchen. 

• Rebecca1

Hej,

Vad tänker du på för risker? Själv kan jag inte komma på varför man inte skulle kunna gå pga. graviditet.

• Linda 707

Jag ska gå på den matchen och kommer då vara gravid i vecka 35. Eftersom det är sittplatser ser jag inga problem med att gå:)

Ha det så kul!

• 2 barn 0910

Tack alla! Är väl mest "rädd" för om det skulle bli bråk men det kan det ju bli på rean i affären också haha Skrattande Sedan är det egentligen min mamma som skrämmer upp mig men det är en annan sak :)

• faithfully

Haha, och jag sitter här och "hoppas" på att gå över tre veckor över tiden så jag kan se Bryan Adams i Sundsvall i augusti! :) jag tror det går jättebra för dig, ha så kul!

• emmak

Jag gick på fotbollsmatch i vecka 34, hade ståplats mitt i klacken. Ställde mig lite ifrån det värsta kaoset. Alla som såg att jag var gravid gick omvägar när de skulle förbi mig.
    Så till och med huliganer är mänskliga ;)

• 2 barn 0910
    Pippilångstrump skrev 2012-07-04 09:58:06 följande:
    Fast att huliganer ska hoppa på en gravid kvinna känns väldigt långsökt måste jag säga.
    Hahaha ja du har helt rätt antar att jag tänkte på om man råkade komma imellan men så kan man inte tänka heller då kan man ju inte leva. Inlägget var mer om någon hade synpunkter som jag inte tänkt på men det verkar ju vara grönt :)
  • eembla

Klart du ska gå! Om du själv känner att du orkar och inte har några problem så är det självklart att du ska gå :)

• Krixx

I Sydsvenskan var där en artikel för ett par månader sen om en kvinna där vattnet hade gått. På BB skickade de hem henne efter kontroll. Hon gick då på en MFF-match. Efter matchen åkte hon tillbaka till BB och födde. Kunde hon kan nog du också.

• 2 barn 0910
    Krixx skrev 2012-07-04 16:11:01 följande:
    I Sydsvenskan var där en artikel för ett par månader sen om en kvinna där vattnet hade gått. På BB skickade de hem henne efter kontroll. Hon gick då på en MFF-match. Efter matchen åkte hon tillbaka till BB och födde. Kunde hon kan nog du också.
    Hehe verkligen beundransvärt, jo du har rätt jag fixar nog det också haha :D
Svar på tråden Gå på fotbollsmatch när man är gravid?