Cytotec?
Är cytotec receptfria? Eller måste man gå till läkten för att få sådana?
Är cytotec receptfria? Eller måste man gå till läkten för att få sådana?
Du måste gå till läkaren.
Okej.. Någon som vet om de finns något receptfritt läkemedel för abprt?
Pga olika anledningar ng min religion så vill jag inte att någon ska få reda på att jag blovot gravid och gjort bort. Jag äter ppiller men vart ändå gravid..
Finns ingen som behöver veta att du är gravid och gör abort.
Kontakta gynmottagningen, och berätta som det är. De informerar inte någon i din familj osv. om att du gjort abort.
Det behöver inte stå med i din journal längre fram heller när du skaffar barn. Din journal är bara din, och ingen i din familj har rätt eller möjlighet att kontakta sjukvården för att få reda på vad som står där.
Det som är viktigt, är att du verkligen gör en abort inom sjukvården. Vi har säkra aborter i Sverige, men fortfarande genomförs aborter under mindre kontrollerade former. Då finns stor risk för infektion, framtidiga infertilitet, och även dödsfall bland kvinnor förekommer. Så gå till sjukvården!
Okej. Va skönt att höra! Men kommer Min fästman kunna få reda på detta?
All sjukvård har tystnadsplikt så ingen i din omgivning får reda på om din graviditet eller abort. Om du skulle behöva vara på sjukhuset (beroende på abort medicinsk/kirurgisk) så fyller man i papper och där fyller man också i om dom får tala om att du är där eller inte.
Okej.. Men som sagt det finns absoulut inget jag kam göra själv hemma?