• Anonym

Svårt att sluta snusa:-(

Vi har försökt i 8 månader att göra syskon men utan resultat...igår gjorde jag ett försök till att sluta snusa,klarade 5 timmar sen blev jag kallsvettig,yr och ett jävla humör!!
    Jag fick ta en snus,och jag blev "normal" igen.drog iaf ner från en dosa till enbart 8 snus igår.
    Nytt försök idag....samma yrsel och humör.faaan blir så arg på mig själv!!
    Hur skall jag kunna bli gravid,för jag tror snusen stoppar det!
    Skulle jag bli gravid så skulle jag sluta direkt,för då måste jag!!
    Jag tror motivationen finns nu men yrseln och humöret skrämmer mig,jag får lite panik!

Att dra ner är ett stort steg men hur skall jag lyckad sluta helt?
    För jag klarar det inte!
    Jag vill,jag vill men jag har gör mycket i min hjärna just nu,är rädd för att det inte är snuset som gör att det är svårt för mig att bli gravid,jag drar ner mig själv..
    KAN man bli gravid om man drar ner snusandet ?För jag kommer att sluta helt om jag blir gravid,då är det ett måste!
    Är så arg på mig själv just nu

• Svar på tråden Svårt att sluta snusa:-(
  • Babybel

Klart det är bättre om du är tobaksfri, har hört att det påverkar chanserna negativt. Prova med Onicos tobak- och nikotinfria snus. Min kropp var helt bäng och hajjade inte att jag hade slutat snusa när jag bara bytte till onico. Klart att det kändes liiite otillräckligt, men för mig räckte det för att hjälpa mig sluta (ville egentligen inte alls sluta snusa men gjorde det av samma skäl som du) och jag har varit snusfri i 2 månader nu utan återfall.

• Anonym
    Babybel skrev 2012-07-04 11:58:52 följande:
    Klart det är bättre om du är tobaksfri, har hört att det påverkar chanserna negativt. Prova med Onicos tobak- och nikotinfria snus. Min kropp var helt bäng och hajjade inte att jag hade slutat snusa när jag bara bytte till onico. Klart att det kändes liiite otillräckligt, men för mig räckte det för att hjälpa mig sluta (ville egentligen inte alls sluta snusa men gjorde det av samma skäl som du) och jag har varit snusfri i 2 månader nu utan återfall.

Jag provade med onico men min hjärna lyckas inte bli lurad för svettningarna,yrseln och det dåliga humöret kom ändå faaaan vad dålig jag känner mig
  • Bees knees

Du kommer bli tvungen att genomlida avgiftningen, tyvärr.
    2-3 första dagarna är värst.
    Försök fokusera på annat. Promenera , spring, träna när det är som värst. Du överlever och plötsligt ligger det jobbigaste bakom dig. Ge dig inte då har all smärta du redan upplevt varit i onödan.

• SweetSue

När vi försökte skaffa barn gick jag över till nikotintabletter/tuggummin. Övergången från snus till detta var inte alls svår för mig. Sen är det lättare att sluta tvärt efter nikotinersättningen. Snuset ger jämn nikotinhalt hela tiden, medan ersättningen gör att du dippar emellan.

Jag har försökt/lyckats sluta med nikotin både tvärt från snus och från nikotintabletter, och det senare var inte lika extremt ansträngande.

När jag fick plusset slutade jag tvärt med nikotintabletter. Abstinens i 3 dagar men sen släppte det. Motivationen att sluta och glädjen över graviditeten gjorde det förvånansvärt lätt!

Starka minttabletter eller tuggummin tycker jag hjälper. Suger eller tuggar på något hela tiden. Tillåt dig att i ex 3 dagar äta precis det du blir sugen på ex choklad. Lightläsk dämpar också mitt sug. Äpplen är bra.

Lycka till!!!!

Svar på tråden Svårt att sluta snusa:-(