När man inte kan acceptera sig själv som man är!
Vart ska jag börja?...
Har alltid känt mig annorlunda, som att jag inte passar in någonstans. Alltid varit den tysta blyga tjejen. Aldrig varit mobbad i skolan. Gjort allt för att prestera bra, alltid försökt anpassa mig till min omgivning, svårt att hävda mig och ta plats.
Jag har gått i terapi i flera år för att få bukt på mina depressioner/ sociala fobi utan några större resultat.
Som jag skrev tidigare - jag känner aldrig att jag passar in någonstans. Känner mig alltid utanför! Det är som att jag är ett problem som måste fixas. Jag har svårt att umgås med nya människor - det uppstår alltid en kraftig pinsam tystnad som jag INTE står ut med. Detta får mig att vilja vara med mig själv hela tiden.
Har precis börjat på ett nytt jobb och det klaffar inte med någon. Känner mig utanför och det skulle inte märkas om jag inte dök upp på jobbet. Att äta lunch med folk är en mardröm. Känns som att jag inte tillför något. Ännu värre är det när jag får sällskap med någon från jobbet. Ca 30 minuters restid in till stan och det känns som att jag skulle vilja gå upp i rök för att det känns så obekvämt. Hur kan man ALDRIG ha något att prata om?
Självförtroendet är på botten. Detta tar all min energi. Det jag orkar när jag kommer hem är att dra i mig mackor, kolla på tv för att sedan gå och lägga mig.
Bristen på aktivitet och ork gör mig inaktiv vilket har lett till övervikt. Övervikt + dåligt självförtroende gör att jag knappast kommer träffa någon kille och så kommer de svarta tankarna om framtiden. Ska jag orka leva såhär tills man blir gammal?
Ja ni hör - det är som en nedåtgående spiral.
Pratar med mina vänner som för övrigt måste vara sjukt trötta på mig. De säger att jag är en fin och älskvärd människa och att jag måste acceptera mig själv som jag är. Att jag får vara den blyga och tysta tjejen.
Ja vart vill jag komma egentligen? Går det att acceptera sig själv trots att man inte är som alla andra?