Hur mycket kostade ert körkort?/Intensivkurs
Jag funderar på att ta en intensivkurs och jag vill veta om det har räckt för er? Har det blivit mycket dyrare än ni trott??
Jag funderar på att ta en intensivkurs och jag vill veta om det har räckt för er? Har det blivit mycket dyrare än ni trott??
Min son som är 18 tog precis sitt körkort. Han tog alla lektioner på körskolan.Det kostade c:a 20.000 kr
Min bror har precis köpt ett paket med teori + 30 körlektioner + uppkörning/skrivning + risk 1-2 osv. 20.000 går kalaset på.
Mitt eget, ej intensiv men alla lektioner på skola gick på ungefär samma.
Men Gud vad dyrt körkortet har blivit. Jag tog mitt körkort för 12 år sen och mitt kostade 3.500 kr. Då var det några körlektioner+ teorin+ halkbanan.
Körde i princip bara på bilskolan, allt som allt med lektioner, risk 1+2, teori, körkortstillstånd, uppkörning osv - ca 30000. Värt varenda krona!
Svårt att svara på eftersom alla människor lär sig olika snabbt, har olika mycket förkunskaper och tar sina körkort på olika orter.I Stockholm behövs det för det mesta dubbelt så många körlektioner än ute i småstäderna.
Det finns också olika längd på körlektionerna, 30 min, 40 min 60 min osv... Dessutom spelar åldern in... en 18-åring lär sig mycket snabbare än en 40-åring t ex.
Svårt att jämföra alltså.
Men ska jag gissa så skulle ett paket på ca 30 st 40-minuterslektioner inkl teori, halka, riskettan o lån av bil vid uppkörning gå på ca. 16-17000:- i en mindre stad.
jag tog intensivkurs. gick på totalt ca 20000 med allt. halvbana, körövningar, riskettan, teorikurs, teoriprov och uppkörning.
23000, gick på körskola
10 000 ungefär, då var det 10 lektioner x 1 timme, halka, risk 1a, billån vid uppkörning, teoriutbildning, kostnader för uppkörning samt teoriprov medräknat i det priset. Jag hade kört mycket hemma och använde lektionerna till att träna på finlir mest och på vissa saker som mina föräldrar inte visste... Tog kortet för snart 3 år sedan i medelstor stad.