• Anonym (dummer)

Jag känner mig så dum på nya arbetsplats :(

Hej,
    Jag började nyligen jobba på ett nytt ställe (sommarjobb), men jag studerar och skolan börjar i  slutet av augusti. Jag mår så dåligt att av att gå till jobbet för att jag fick en kort intro och nu får jag klara mig själv, jag känner mig så vilsen och dum när jag jobbar där. Jag har socialfobi som har blivit mycket bättre men jag har fortfarande svårigheter att vara ny på jobbet (jag jobbade lääänge på mitt gamla jobb för att jag har svårigheter att börja med nya saker och känna mig dum. Jag trodde tidigare att jag klarar inte att jobba med något annat än det jag jobbade med sen gymnasiet till jag slutade där i slutet av 2011.) 

Helst skulle jag vilja sluta på mitt sommarjobb för att jag mår så dåligt men jag behöver pengarna. Jag jobbar i en bransch jag vet inte något om, jag tänkte först att detta skulle vara en bra utmaning och lärorikt för mig men nu känner jag att jag drunknar i min egen osäkerhet och ångest.  

• Svar på tråden Jag känner mig så dum på nya arbetsplats :(
  • Litet My

Prata med din chef tycker jag och fråga om du kan få ett par introdagar till tillsammas med van personal för att bli varm i kläderna. Det visar inte att du är dålig utan att du är klok som vågar fråga istället för att du mår dåligt, känner dig osäker och kanske gör ett fel.

Har själv haft sommarvikarier/vikarier och elever med mig och tycker bara det är positivt och kul att de frågar, även haft några vikarier extra med mig och visat då det varit saker som de fått intro för men som de kanske inte vågade fråga om där och då eller glömt/känner sig osäkra på. Det är svårt i början med mycket nytt.  

• Anonym (fy fan)
    Anonym (dummer) skrev 2012-07-04 23:56:41 följande:
    Hej,