• Anonym

Förkylning, ett grav.tecken???!

Har BIM nu om 3 dagar.
    Sedan 3 dagar efter ÄL har jag haft dessa symtom:
    * Molvärk i magen
    * Några hugg/stick i magen
    * Huvudvärk
    * Mindre hungrig (mest bara sugen på att dricka saftsoppa)
    * Ont i nedre delen av ryggen 
    * Diarre´/ illamående

Så plötsligt för 3 dagar sedan vaknade jag med täppt näsa, lite ont i halsen, ont i hela kroppen och kände mig utslagen. Igår fick jag fruktansvärt ont i brösten och smärtan gick ut mot armhålorna och idag på morgonen är det bara kroppen som är trött. Orkar nästan inte göra något, fortfarande ont ut mot armhålorna samt känner av lite i bröstvårtorna..

Tänkte bara höra om någon som är/varit gravid har haft förkylning som ett symtom innan man plussat och insett att ni varit gravida?

Varm sommarkram till alla! =) 

• Svar på tråden Förkylning, ett grav.tecken???!
  • Anonym

Någon av er alla 28 (!) som läst borde väl ha något att säga..?Obestämd

• Elisabeth85

Jag har samma funderingar som dig. Hade BIM i tisdags men ingen mens än. Och har blivit förkyld och så som dig.

• Anonym

Aldrig hört att förkylning skulle vara ett graviditetstecken. Nästäppa, förvisso, men inte så tidigt i en ev. graviditet. Sedan ska du nog räkna bort alla symptom som du känt 3 dagar efter ÄL, för det tar oftast längre tid än så innan ägget fäster i livmodern. Innan dess är det bara ett befruktat ägg som seglar omkring. Inget som ger symptom, mer än vad som är normalt efter ägglossning. Det är tyvärr så, att det är bara att vänta och hoppas... Innan BIM är de flesta symptom så vaga, att de lika gärna kan vara tecken på mens.

• Anonym

Anonym 1:
    Hur känns det annars för dig? Gjort tester än?

Anonym 2:
    visst att det tar tid, men hur kan då vissa känna av tecken så tidigt?
    Visst att mina tecken kan vara tecken/symtom på mens, men hur kan då andra känna av så tidigt?

Menar, en del kan plussa flera dagar innan mens och enligt din åsikt så skulle ingen kunna plussa innan BIM utan skulle då få vänta ett bra tag efter BIM..  

• Elisabeth85

Om du menar mig? Så jag har lite ont vid livmodern till och från annars inte så mycket. Det kan ju vara tecken på mens också. Gjorde ett RFSU test för några dagar sen. Visade väldigt svagt streck men efter att de 30 minuterna hade gått. Hade missfall förra månaden men har testat negativt efter det. Har du gjort något test?

• Anonym

Oj, såg inte att du hade ett namn! :) Sorry,
    Jo, Elisabeth85, var dig jag menade

Okej, men det kan ju i så fall vara ett bra tecken att där finns något?
    Kan ju även vara så att du har kvar hormon i kroppen efter ditt missfall?

Har inte testat mig än, men beställt hem så de kommer nog imorgon tror jag. 

• Elisabeth85

Jag har varit hos barnmorskan och kollat så jag hade inga hormoner kvar i kroppen. Ska vänt några dagar till och se om mensen kommer annars ska jag testa igen. Tror jag är sån att ja ha låga hormonmängder. Testa positivt när jag hade mina missfall ca nån vecka efter BIM. Vart har du beställt tester ifrån?

• Anonym

Okej!
    Men då är det ju positivt, alltså att du har fått ett streck som visar för graviditet?
    Okej, men hur mådde du innan du plussade förra gången? Några särskilda symtom?

Jag beställde från billigatester tror jag det blev  

• Elisabeth85

Jag kände inget speciellt direkt. Kroppen kändes bara annorlunda. Men första gången så var vi och hälsa på hos gubbens familj och då mådde jag jätte illa. Sen dagen vi skulle åka hem så blev det missfall. Så jag hoppas på 3e gången gillt typ. Har ni försökt länge?

• Angel89

Jag är i v 9 och plussade i vecka 5, tidigt... Men strax efter jag plussade åkte jag på en dunderförskylning och hostan sitter i lite.ännu...vet en granne som e gravid tidigt.också som är sjuk nu...men graviditetstecken tror jag inte det e,mer att kroppens immunförsvar ät nere då kroppen ställer in sig på graviditet....

Svar på tråden Förkylning, ett grav.tecken???!