• Vinxen

Resa till Berlin med 9 månaders Hjälp!

Hejsan!
    Vi planerar att ta bilen nästa vecka till Berlin och stanna ett par dagar. Vi har en Bugaboo cameleon med sittdelen i men jag är rädd att den kommer kännas för stor. Finns det någon som rest med en sådan vagn? Hur funkar den på bussar osv?
    Någon som vart i Berlin och kanske vet hur det är just i den staden att gå runt med vagn? Jag funderar på att köpa en bärsele kanske så man har att byta med eller slippa vagnen på visa ställen. Erfarenheter av detta?
    Är det svårt att hitta ställen att värma mat/vatten? 

Alla tips tages emot tacksamt! 

• Svar på tråden Resa till Berlin med 9 månaders Hjälp!
  • katalysator

Jag tror inte att den blir för stor. Ska du vara i centrala Berlin så klarar du dig troligen kanonbra med bara tunnelbana, pendeltåg och spårvagn och behöver inte krångla någonting alls med busslinjerna. 

Att gå runt i själva stan blir absolut inga problem, och tillgängligheten där är väl ungefär som hemma skulle jag säga. Merparten av alla restauranger och butiker ligger i gatuplan, stora muséer och andra sevärdheter har hiss, och ett fåtal nischade småställen går tyvärr inte att komma åt utan att klättra i trappor.

Har tyvärr inte varit där med barn så jag vet inte hur det är med mat/vatten, men jag tror att småbarnsmatkulturen är ungefär samma där som hemma så det borde inte vara svårt. Folk har ju småttingar i Berlin också Glad 

• Dixie

Vi var i Berlin när sonen var liten, vi hade en Carena easy med och den funkade jättebra - storleksmässigt är den väl ungefär som er vagn. Det funkade bra att ha vagn där, buss åkte vi dock inte.

Svar på tråden Resa till Berlin med 9 månaders Hjälp!