• Tigerhonan

Ge mig tips på nyttig och mättande mat!

Jag försöker äta nyttig mat men det slutar alltid med att jag alltid är hungrig, vad jag än äter och då överäter jag oftast och då slinker även onyttigt ner med.

Så därför vill jag ha tips på matlistor som innehåller nyttig och mättande mat. Gärna något som är enkelt att göra och som man inte behöver mängder med ingridienser till. Och helst inte "konstig" mat :-P 

• Svar på tråden Ge mig tips på nyttig och mättande mat!
  • kluckis

Hej läser din blogg också:)

Har du testat shake? För mig mättar dom bättre än mat:S  

• Tigerhonan

Vilka shakes äter du? Jag har ätit Nutrilett, Naturdiet och Allevo och dem mättar inte alls bra. Är så hungrig av dom så jag nästan spyr rent ut sagt..

• Tigerhonan
    kluckis skrev 2012-07-05 11:33:17 följande:
    Jaha :/
    Jah har nuttrilett och naturdiet :) 
    Hur har du lyckats till att bara hålla dig till shakes? Hur många dricker du om dagen och hur mycket går du ner med dom?
  • kluckis

Jag slarvar!
    Brukar ta 2 shake om dagen en till frukost och en på kvällen.
    Duktiga dagar äter jag bara middag och resten shake!

Har slarvat så har bara gått ner 1.6 kilo sen den 1juni.... 

Men om du inte blir mätt på en shake så öka väskan till 3dl istället för 2 och ta en frukt eller knäckabröd till:)

man ska ju äta 6 om dagen   om man bara ska hålla sig till shake så blir ju mtk endå :)    

Men ska skärpa mig och börja träna så tror jag kilona kommer rasa :)      

• shakennotstörd

kokta eller stekta ägg,keso,makrill i tomat,tonfiskröra - mättande och enkelt

• Tigerhonan
    shakennotstörd skrev 2012-07-05 15:38:26 följande:
    kokta eller stekta ägg,keso,makrill i tomat,tonfiskröra - mättande och enkelt
    Ja det är ju ganska gott faktiskt :) Speciellt makrill, hehe
Svar på tråden Ge mig tips på nyttig och mättande mat!