• lishe

Planerar möhippa! Några bra förslag?

Vi planerar en möhippa. Bröllopet är inte förrän i sommar men det är väl aldrig fel att vara ute i god tid!
    Den blivande bruden är inte förtjust i "göra bort sig" aktiviteter. (typ klä ut sig och sälja pussar och sånt) Så vi vill gärna ha andra förslag på roliga saker man kan hitta på!

• Svar på tråden Planerar möhippa! Några bra förslag?
  • halstabletten

Det beror ju mycket på ungefär hur mycket det får kosta, och vart i landet ni befinner er!

Men mitt tips är att ha lite blandad kompott, typ. något uppdrag, något som visar hur mycket ni tycker om henne, något som hon verkligen kommer att uppskatta som är lite utöver det vanliga, etc.

Exempel:

-Scrapbooking: Alla gäster på möhippan tar med sig ett ark klistermärken, något färgpapper eller dylikt och några foton där den blivande bruden och/eller de själva är med. Ni har inna införskaffat en pärm, hålslagare, sax och lim...Så kan ni göra en sida var till bruden i ett album som hon får vid någon tidpunkt under kvällen. Ni kan även skriva ned särskilda minnen som ni klistrar in på nåon sida i albumet!

-Spa: Antingen budgetvarianten då ni åker på badhus och bubblar bubbelpool där, gör ansiktsmask i omklädningsrummet osv. Elller så åker ni på spa och kör "på riktigt" men då kostar det desto mer.

-Rida Islandshästar

-Danslektion

-Bada på äventyrsbad

-Skjuta lerduvor

-Laserdome

-Spela in CD-skiva

-Karaoke

-Träningspass, kanske något lite annorlunda typ punch out

-Klättra klättervägg

-Boda borg eller dylikt

-Nöjespark

-Finlandsfärja

• lishe

scrapbooking idén passar henne perfekt! Tack för det förslaget.....jättebra!!
    Det skulle vara roligt att spela in en cd också. Jag har hittat lite sånt i stockholm. Någon som känner till någon studio närmare Uppsala?

• julmusten

Vad ar du for en van till den blivande bruden??

Det later som en konstig fraga, men har du kant henne hela livet, eller sen gymnasiet, eller sen universitetet, eller fran jobbet???

Mina barndomskompisar gav mig varldens basta mohippa som var en enda stor nostalgitrip, med inslag av spa och mysig middag med allt svensk mat har att erbjuda.

Om du har kannt henne hela livet och det ar mojligt att ga tillbaka lite i livet med en picknick pa nagot gammalt poppis stalle, och sant sa ar det jattebra.

For mig var det extra haftigt da mitt giftermal verkligen betydde att jag lamnade Sverige bakom mig, och att fa besoka alla gamla hang-outs och gora saker som jag gjorde nar jag var 14-15, (inget pinsamt, jag hatar sant), var otroligt tacksamt och uppskattat fran min sida.

Om ni har en polaroid kamera sa ar det kul med. Ta en massa roliga bilder under dagen och anvand de sen i scrap booking ideen.

• halstabletten

Just det! Har någon en digitalkamera så kan ni se till att bränna ut alla korten på en cd-skiva som hon får på bröllopet.

Jag vet att du sa att hon inte ville klä ut sig, men en tiara från en leksaksaffär kan vara lite kul och är inte särskilt skämmigt...

• lishe

Hoppas ingen som läser den här tråden känner oss nu för hon skickade iväg inbjudningskorten idag....man vill ju inte förstöra överaskningen!
    Jag är i alla fall syster till bruden.....och om någon läser som känner mig personligen....snälla låtsas som ingenting.
    (ja man vet aldrig)
    julmusten: jag vet precis vart vi skall ha vår picknick nu! tack för det

Tiara som glittrar fint vill hon säkert ha...bra idé!

• silvia

Silversmide och chokladprovning hade vi på en kompis möhippa. Mycket uppskattat!!

• julmusten

AAhh du ar syrran, da maste du ju ha en massa bra saker i bagaget.

Gud sa kul.

Lovar att inget saga forresten!! (fattar att det inte var riktat till mig, men tyckte det var roligt att du ber folk att vara tysta. Hoppas de ar det med!!).

• Jessica24

* Picknick/lyxig frukost (champagne, baguetter, jorgubbar, lyxiga chokladpraliner osv)
    * Chokladprovning
    * Vinprovning
    * Spela in en CD i studio (fick jag göra och det var extremt roligt)
    * Ridlektion
    * Mini-golf
    * Måla glas
    * 5-kamp på en nöjespark
    * Resturangbesök

/Jessica24

• Miim

Den bästa möhippan jag varit på (svägerskans) bestod av
    * äventyrsbana (höghöjd) lagom farligt och spännande.
    * fråge quiz om brudgummen - "hur väl känner du din blivande man?" han hade fått svara på massa frågor typ favorit färg osv och hon fick gissa rätt svar
    * Middag med massa god mat o dryck
    * Aktiviteter som relaterade till hennes "tidigare" liv. Hon har varit gymnast och fick därför spontan dansa en gammal rutin osv.
    * Måla en tavla över sina känslor inför brölloppet/maken/äktenskapet.
    Tavlan ramades sedan in och gavs som bröllopsgåva till brudparet.

Dagen blev väldigt personlig utan att för den skull vara pinsam, jobbig eller pretto. Tänk på att en av det viktigaste sakerna är att den blivande bruden får en dag tillsammans med sina närmaste, inte att man ska ha ett så fullspäckat schema som möjligt!

• lishe

Tack för jättebra tips! Jag antecknar!

Svar på tråden Planerar möhippa! Några bra förslag?