Vilka "flingor" ska jag ge min 1-åring?
Ska ge min son på 1 år yogurt med flingor. Men vilka är bäst? Jag köpte Special K. Men kanske finns några som är bättre?!
Ska ge min son på 1 år yogurt med flingor. Men vilka är bäst? Jag köpte Special K. Men kanske finns några som är bättre?!
Ge müsli :)
Vilken musli? Finns ju så många å välja på. å ska man ge nötter till så små?
De flesta flingor och muslin innehåller ju massor med socker men det finns ju några sorter som är helt sockerfria så titta efter dom. Är deihårda så låt dom ligga i yoghurten en stund innan bara.
Vi brukar ge havrefras!
Havrefras och corn flakes ger jag här hemma.
Vi hittade Frebacos Havreringar med Hallon och jordgubbar och de är en riktig hit här hemma. Grabben kan gärna käka sånna som godis om han skulle få. =)
Vi ger rågfras, lite socker i.
Det finns jättemycket recept på hemmagjord müsli, om man orkar.. Då kan man välja osockrat dessutom :)
Vi kör på frebacos ringar. Varianten med frukt i var inte så populär men naturell äts varje morgon med mjölk. Stora flickor äter likadan frukost som mamma
Plus att det är GOTT!!!!
Ekologiska havregryn och naturell yoghurt (minst 3% fett) eller fil. Enkelt, gott, nyttigt och helt utan tillsatser och utan socker! Min son älskar det! :) Om man vill ha variation så kan man lägga i frukt. bär eller krydda med kanel.
Havrefras är favoriten här.
Vanliga havregryn med lite kanel fungerar väldigt bra för oss! Fast min son tycker inte om någonting som är surt (som yoghurt), så han äter med mjölk i stället.
Frebaco, som flera har nämnt, var alternativet jag föll för när jag studerade innehållsförteckningarna förra året.
Havrefras älskar min ettåring. Han pillar gärna i sig dem utan mjölk eller fil till också.
Hm, ser att mitt inlägg kan misstolkas. Vi ger alltså rågfras då det är väldigt lite socker i, vi häller inte lite socker i rågfrasen :)
Har gett frebacos ringar också, dom är osötade.