• ulle85

Vilka "flingor" ska jag ge min 1-åring?

Ska ge min son på 1 år yogurt med flingor. Men vilka är bäst? Jag köpte Special K. Men kanske finns några som är bättre?!

• Svar på tråden Vilka "flingor" ska jag ge min 1-åring?
  • ulle85

Vilken musli? Finns ju så många å välja på. å ska man ge nötter till så små?

• camillas1985

De flesta flingor och muslin innehåller ju massor med socker men det finns ju några sorter som är helt sockerfria så titta efter dom. Är deihårda så låt dom ligga i yoghurten en stund innan bara.

Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
  • La Lola
    ulle85 skrev 2012-07-06 06:49:10 följande:
    Vilken musli? Finns ju så många å välja på. å ska man ge nötter till så små?
    Man kan ge nötter ja. Så länge de inte är allergiska såklart.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • NinaP

Vi hittade Frebacos Havreringar med Hallon och jordgubbar och de är en riktig hit här hemma. Grabben kan gärna käka sånna som godis om han skulle få. =)

• jensljungkvist
    camillas1985 skrev 2012-07-06 07:01:05 följande:
    De flesta flingor och muslin innehåller ju massor med socker men det finns ju några sorter som är helt sockerfria så titta efter dom. Är deihårda så låt dom ligga i yoghurten en stund innan bara.
    Precis! Så lite socker som möjligt. Det ger en bra start på livet. Vi blir ju alla mer eller mindre socker-knarkare sen.
  • murranmutt

Det finns jättemycket recept på hemmagjord müsli, om man orkar.. Då kan man välja osockrat dessutom :)

• Mellanmjölkens land

Vi kör på frebacos ringar. Varianten med frukt i var inte så populär men naturell äts varje morgon med mjölk. Stora flickor äter likadan frukost som mamma

• Litet My
    murranmutt skrev 2012-07-06 11:08:39 följande:
    Det finns jättemycket recept på hemmagjord müsli, om man orkar.. Då kan man välja osockrat dessutom :)
    Håller med.

Det är dessutom busenkelt och blir billigare samt att man har bättre koll.  
  • Loreena

Ekologiska havregryn och naturell yoghurt (minst 3% fett) eller fil. Enkelt, gott, nyttigt och helt utan tillsatser och utan socker! Min son älskar det! :) Om man vill ha variation så kan man lägga i frukt. bär eller krydda med kanel.

• Femmor

Vanliga havregryn med lite kanel fungerar väldigt bra för oss! Fast min son tycker inte om någonting som är surt (som yoghurt), så han äter med mjölk i stället.

• Zirup

Frebaco, som flera har nämnt, var alternativet jag föll för när jag studerade innehållsförteckningarna förra året.

• daimstrut

Havrefras älskar min ettåring. Han pillar gärna i sig dem utan mjölk eller fil till också.

• SophiaI

Hm, ser att mitt inlägg kan misstolkas. Vi ger alltså rågfras då det är väldigt lite socker i, vi häller inte lite socker i rågfrasen :)

Har gett frebacos ringar också, dom är osötade.

Svar på tråden Vilka "flingor" ska jag ge min 1-åring?