• LillaPaula

Hjälp mig, kläder till bröllop?

Ska på mitt första bröllop i slutet av september.  
    Vad kan man ha för något på sig? Tycker alla klänningar känns för korta eller för sexiga.
    Klädkoden är Kostym men det gör mig inte mycket klokare på vad jag ska ha på mig.
    Vill helst att klänningen ska vara lite lösare över magen så man känner sig bekväm i den.
    Samtidigt ska den ju passa till årstiden med tanke på att september/oktober kan vara ganska ruggigt väder. 

Har ni några tips på fina klänningar?  
    Kan man ha leggins under klänningen på bröllop? Vad för skor passar till, kan man ha ballerina eller bör det vara med klack?

Kom med alla era ideer  

• Svar på tråden Hjälp mig, kläder till bröllop?
  • Skogsnorpan

Nej du kan inte ha legggings eller ballerina på ett bröllop med klädkod kostym. Snygga skor med liten klack, behöver du något om benen så är det strumpbyxor som gäller. Klänningen ska gärna gå ner till knäna, spelar ingen roll om den är lite lösare så länge den är festlig. Är du rädd för att frysa så en snygg bolero eller sjal.

• LillaPaula
    La Lola skrev 2012-07-06 12:07:48 följande:
    www.brollopsguiden.se/mode-och-skonhet/kladko...

Inga leggings! Ballerina är tveksamt det också med tanke på vad klädkoden innebär.
    Okej tack. Är den här klänningen för nerklädd? Eller har du några bra tips?  

http://www.bonprix.se/produkt/klaenning-vitlila-968457/?size=90907350&quantity=1&cart=1&pBackUrl=http%3A%2F%2Fwww.bonprix.se%2Fcart.htm&sourceShop=7440&sourcePageClick=basket_aendern
  • LillaPaula
    Skogsnorpan skrev 2012-07-06 12:12:49 följande:

Nej du kan inte ha legggings eller ballerina på ett bröllop med klädkod kostym. Snygga skor med liten klack, behöver du något om benen så är det strumpbyxor som gäller. Klänningen ska gärna gå ner till knäna, spelar ingen roll om den är lite lösare så länge den är festlig. Är du rädd för att frysa så en snygg bolero eller sjal.

Tack. Jo bolero har jag tänkt att ha i vilket fall som helst. Känns skönt att ha något på axlarna så det inte ser för bart ut. 

Vet att man inte får ha vitt klänning. Men gäller det även att det inte ska vara vit botten?

Tack för dina tips!!  
  • LillaPaula
    La Lola skrev 2012-07-06 12:17:25 följande:
    Njae, jag skulle inte ha den....
    Nåt sånt här kanske (ej nån ljus variant) www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-brun-93...
    Dom var jätte fina båda två.

Är helt borta när det gäller klänningar Är ingen klänningstjej & har knappt ens ägt en fin klänning, bara strandklänningar så därför man är rätt ovan på det hela  
  • LillaPaula
    stingrocka skrev 2012-07-06 12:26:41 följande:
    Den här ska jag ha på ett bröllop!! Superfin, dock lite kort..men den får gåFlört
    Oj är den kort?! Har inte beställt den så ja trodde den gick till knäna? 

• stingrocka
    LillaPaula skrev 2012-07-06 12:28:27 följande:
    Oj är den kort?! Har inte beställt den så ja trodde den gick till knäna? 

Nä, strax på knäna. Jag är 167lång, lite kurvig. Men jag tycker inte den är fööör kort, men hade jag fått välja skulle den vara några cm längre.
  • LillaPaula
    stingrocka skrev 2012-07-06 12:29:40 följande:
    Nä, strax på knäna. Jag är 167lång, lite kurvig. Men jag tycker inte den är fööör kort, men hade jag fått välja skulle den vara några cm längre.
    Beställde den nu Får se hur den sitter är ju 173 cm så den kanske blir allt för kort & sen är ja rätt kurvig oxå, men får hoppas på att det går. Tycker du den var stor eller liten i storleken? Ska du ha bolero till den, hittat någon snygg? 

Någon som har andra ider på klänning, skor eller något annat?  
  • stingrocka
    LillaPaula skrev 2012-07-06 12:41:45 följande:
    Beställde den nu Får se hur den sitter är ju 173 cm så den kanske blir allt för kort & sen är ja rätt kurvig oxå, men får hoppas på att det går. Tycker du den var stor eller liten i storleken? Ska du ha bolero till den, hittat någon snygg? 

Någon som har andra ider på klänning, skor eller något annat?  

Jag tyckte storleken stämmde bra, dock lite för kort som sagt. Men inget jag kommer störa mig på..

Jag kommer ha en virkad vit sjal över axlarna, gillar inte riktigt bolero.

• LillaPaula
    stingrocka skrev 2012-07-06 12:57:05 följande:

Jag tyckte storleken stämmde bra, dock lite för kort som sagt. Men inget jag kommer störa mig på..

Jag kommer ha en virkad vit sjal över axlarna, gillar inte riktigt bolero.

Låter ju super! Det jag är lite orolig för är att bli för vit, så man inte har på sig för mycket vitt på bröllopet. 

får se hur det blir, är igentligen sugen på en längre klänning.  
  • stingrocka
    LillaPaula skrev 2012-07-06 13:04:20 följande:
    Låter ju super! Det jag är lite orolig för är att bli för vit, så man inte har på sig för mycket vitt på bröllopet. 

får se hur det blir, är igentligen sugen på en längre klänning.  
    Nej, den är inte "för" vit för ett bröllop. 
Svar på tråden Hjälp mig, kläder till bröllop?