• Mamma till busfrön

Varning för OSERIÖSA företaget "dettagli"

Varning för företaget "dettagli"
    Otrevliga,hotfulla och lögnaktiga företaget.
    De skickar fel stl samt utan REK i första brevet.
    Andra brevet var med rätt stl och REK. Lämnade bra omdöme till säljaren.
    Efter det är säljaren HOTFULL och LJUGER och hittar på att de har skickat ringar TRE gånger.
    Säljaren hotar att ge mig NEG.
    Jag betalade snabbt och var trevlig via mail !
    Kolla säljaren dettagli neg omdömen så får ni en chock.
    Får företag vara så otrevliga och hotfulla. De gjorde fel inte jag.
    Man skickar RÄTT stl och med REK när köparen har betalt för det.
    Hur gör man ?
    Kan jag återkalla mina pos omdömen ?
    Detta företag ska ha NEG omdöme.
    Nu hotar de med NEG. Ljuger så man tappar hakan. Färst skickade de två brev,nu påstår de sig ha skickat ännu flera med REK. Det kom endast två brev !

Jag bad snällt om att få omdömen.  Efter det mailat kom hoten och deras lögner. De kallar sina köpare för socipater. de som har lämnat neg omdömen. 

Vart anmäler man detta oseriösa företag ? De ska väck från tradera !      

Kommer nog aldrig mer handla på tradera.
    Tredje försöket. Detta blir femte barnet om allt går bra..
  • Svar på tråden Varning för OSERIÖSA företaget "dettagli"
  • Mamma till busfrön

Ingen som vet vart man anmäler företag så att de blir avstängda som företag ?

• Hallonröd

Var in och kollade...och det blir nog svårt eftersom vederbörande har 44 796 st. positiva omdömen och 220 st. negativa. Av dessa positiva är 20 211 st. unika och av de negativa är 172 st. unika.

Tycker inte det verkar som de är oseriösa...lite "gnissel i maskineriet" får man räkna med som missförstånd, olycksfall i arbetet etc. men otrevlig behöver man inte vara för det, det håller jag med om! Självklart ska man försöka lösa problem en som uppstår på bästa sätt och ha en trevlig ton!

Tror inte att du kan få bort företaget från Tradera då de - som sagt - verkar sköta sig som de ska även om det kanske inte alltid är till 100 %.

Tråkigt bara att du blev drabbad av deras "tråkiga sida"...

• Hallonröd
    Hallonröd skrev 2012-07-06 15:28:21 följande:
    Var in och kollade...och det blir nog svårt eftersom vederbörande har 44 796 st. positiva omdömen och 220 st. negativa. Av dessa positiva är 20 211 st. unika och av de negativa är 172 st. unika.

Tycker inte det verkar som de är oseriösa...lite "gnissel i maskineriet" får man räkna med som missförstånd, olycksfall i arbetet etc. men otrevlig behöver man inte vara för det, det håller jag med om! Självklart ska man försöka lösa problem en som uppstår på bästa sätt och ha en trevlig ton!

Tror inte att du kan få bort företaget från Tradera då de - som sagt - verkar sköta sig som de ska även om det kanske inte alltid är till 100 %.

Tråkigt bara att du blev drabbad av deras "tråkiga sida"...
    problemen*
  • Mamma till busfrön

Har pratat med tradera nu. De ska tag i denna säljare. Som företag hotar man inte seriösa köpare,kallar dem psykopater osv.

Finns även neg omdömmen skrivna som positiva.

Ett seriöst företag står för sina ev misstag. De vill inte stå för sina misstag och felbehandlingar med fel varor osv.    

• Hallonröd
    Mamma till busfrön skrev 2012-07-06 15:57:59 följande:
    Har pratat med tradera nu. De ska tag i denna säljare. Som företag hotar man inte seriösa köpare,kallar dem psykopater osv.

Finns även neg omdömmen skrivna som positiva.

Ett seriöst företag står för sina ev misstag. De vill inte stå för sina misstag och felbehandlingar med fel varor osv.    
    Nej såklart man inte ska hota och kalla folk för diverse tillmälen....de får väl en rejäl åthutning av Tradera - och det med all rätt men jag tror inte att de får sluta sälja där, finns ju trots allt fler nöjda kunder än missnöjda.
  • Mamma till busfrön

Säljaren som säljer som ett företag har flera skruvar lösa. Inte vårat fel att han skickade två gånger,skickade utan REK och fel stl.

Det får han stå för helt enkelt. Har erbjudit mig att skicka tillbaka två ringarna i fel stl. men det duger inte åt honom.

• CJ Björnbergs

CJ Björnbergs är riktiga bovar

Svar på tråden Varning för OSERIÖSA företaget "dettagli"