• Edds

Kan man inte nix lista sitt mobiltelefon abbonemang?

Jag var in på denna sida
    www.nix.nu/sp%C3%A4rra-privata-mobiltelefonnummer.aspx
    och där står det att man inte kan nix lista sitt mobil telefon abbonemang ??

De ringer ungefär 3-4 ggr per dag, utan att överdriva. Jag kommer inte ha möjlighet att ha dessa störande samtal om några veckor när jag har ett litet spädbarn hemma. Jag känner inte heller att JAG skall behöva sätta telefonen på ljudlöst bara för att inte bli störd av detta.

Det värsta av allt är att dessa telefonförsäljare ljuger mig rätt upp i ansiktet. De påstår saker som är osanna och vill därmed sälja ett bättre alternativ till mig.

Så finns det någon som har tips om hur man spärrar detta ?

• Svar på tråden Kan man inte nix lista sitt mobiltelefon abbonemang?
  • Lena

Du kan inte nixa för att de bryter mot god sed genom att ringa dig alls så du kan anmäla dem till branchorganisationen direkt ändå.

• Momalicious

Du kan inte nixa mobiler, du kan heller inte anmäla företag som ringer på mobiler. Det är bara så det är. Skit i att svara, eller svara och säg att du inte är intresserad och säg till att de inte ringer igen.

• Edds

det verkar ju uppenbarligen inte fungera att be dom sluta, om de ringer 4 ggr per dag om samma sak, som dessutom är påhittade lögner. Ja jag tycker det är märligt.

Nu har jag iallafall satt upp mig hos detta företag på deras nix lista så nu får de inte kontakta mig mer.

• Lena
    Momalicious skrev 2012-07-06 15:27:39 följande:
    Du kan inte nixa mobiler, du kan heller inte anmäla företag som ringer på mobiler. Det är bara så det är. Skit i att svara, eller svara och säg att du inte är intresserad och säg till att de inte ringer igen.
    www.dm-namnden.org/ kan du anmäla oetisk reklam och säljsamtal, tex säljsamtal till mobil.
Svar på tråden Kan man inte nix lista sitt mobiltelefon abbonemang?