Ja, det är ju många frågor som hopar sig på en gång och jag känner igen allihop, förutom att jag får förlita mig till vänner och föräldrar när jag arbetar på obekväm tid. Så i sommar när situationen har blivit akut har jag också vänner som ställer upp, men jag har väl bara en kompis som mer varaktigt kan tänka sig det och vi bor ca två mil ifrån varandra, så det kräver lite planering, för helst vill man ju slippa bensinkostnaden av ekonomiska skäl. Dessutom har hon ju fyra barn så jag vill ju inte ligga till last för mycket. Det återstår att se om soc går med på att erbjuda avlastning och om umgänget kommer att återtas med umgängesstöd. Ja, risken åt andra hållet är ju att de tar henne ifrån mig.
Så stark är jag inte alla gånger. Jag har stunder då tårarna rinner och allt känns hopplöst, men samtidigt har jag väl en stark drivkraft och tro om att allt brukar lösa sig förr eller senare. Det är väl bara det att det hade varit skönt att vara helt självförsörjande och bara behöva barnomsorgen för att kunna jobba, må bra och orka ... För mig är det nog oron som kostar mest.
Ja, tänk om det fanns ett bankkonto där man kunde hämta ut extra tid, kraft och ork när man behövde det. Ja, nu får man väl försöka hitta de små sakerna som ger lite energi och försöka vila så mycket det går. Dilemmat är väl att mycket hopar sig på kvällen för det är först då man har tid att tänka egna tankar utan att barnens lek kommer emellan.
Idag har jag i alla fall en lugn och skön regning dag inomhus, så disken är avklarad efter en hel del protester och tvätten är ju mest ett evigt springande. Ha en bra dag! Kram