• marla333

Ikeas rea en bluff? Känner oss lurade...

Har precis kommit hem från Ikea. Vi åkte dit för vi såg på nätet att det fanns en vara som vi tänkt köpa, som nu var på rea. Kollade att den fanns på varuhuset och det stod fortfarande reapriset när vi klickat på dit vi skulle. I kassan går den in för ordinarie pris. Vi säger att den var på rea, visar via mobilen priset och personalen menar att detär den som ska vara extrapris på. De ska bara ringa och dubbelkolla. Men sen så ändrar de si, att de Ikea vi åkt till inte har det erbjudandet. Kan det stämma? Står inte alls på nätet vart de gäller, då antar jag att det gäller på alla Ikea? Jag tycker det borde ha stått på hemsidan att det inte gällde överallt. Känner oss lurade, just för att informationen på hemsidan inte säger det personalen sa. Vill bara klaga lite och kolla om fler upplever det otydligt...

• Svar på tråden Ikeas rea en bluff? Känner oss lurade...
  • läkarstudent

Riktigt dåligt av dem, det kan jag hålla med om. Men på deras sida kan man välja att titta på rean i olika städer (på startsidan kommer det upp en ruta där det står "för mer REA information, välj ditt lokala IKEA varuhus"), så jag antar att det stämmer att det inte är samma över allt. Men detta är ju ganska otydligt och inget man ser om man bara klickar direkt på "REA på IKEA" uppe i menyn, så jag hade också känt mig lurad.

• Krokuss

Vi såg en annons om rea på en barnsäng vi ville ha och erbjudandet gällde en vecka till (enl annonsen). Åkte till Ikea och där står bara ord pris på varan och på lagret. Vi kollade med två i personalen bara för att va säkra på att erbjudandet gällde. Två st sa nej, vi chansade och gick till kassan, hade med oss annonsen som tur var och tjejen i kassan ändrade till vårt reapris. :)

• Susanne 977

har du länk till produkten/rea sidan?

Vissa reavaror finns ju på vissa varuhus, tycker det framgår då.

• nuharjagbytt

När jag kollade via datorn var det väldigt tydligt att vissa priser bara gällde i ett speciellt varuhus. För mej var det mer lurigt i varuhuset. Jag köpte konstgjorda snittblommor det stod flera hinkar tätt till höger fanns en skylt om rea 5kr. Jag ville ha av alla sorter av samma typ så jag plockade även till vänster men det fanns inge tydlig avskiljning. När jag kom hem såg jag att några av blommorna gått in för 15kr, väldigt snopet att rean inte gällde alla när de stog så tätt.

Svar på tråden Ikeas rea en bluff? Känner oss lurade...