• linamums

Ont höger sida av mage gravid v . 32 vad kan det vara?

Detta började för två veckor sen . En dag fick jag helt plötsligt super ont på höger sida av magen området är ungefär så stort som en hand .jag fick så ont att jag inte kunde stå eller röra mig . Jag var tvungen å ligga ner . Då känns det knappt nåt . Hade så den dagen ungefär 6 timmar . Åkte in till akuten och förlossningen . Dom hitta Inge fel och skicka hem mej . Dom sa att jag inte behövde åka in igen sålänge det inte blev värre smärta och jag fick feber . Har nu haft så ungefär 3 dagar till på två veckor. Å nu ligger jag här i sängen igen å har så ont då jagåste ligga ner. Kan inte röra mig det gör för ont . Vad kan det vara ? Känns som ingen ide å åka in eller ringa för dom säger det inte är nåt . Men ska det verkligen vara såhär ? Nån s vart med om liknande eller vet vad det kan vara ?

• Svar på tråden Ont höger sida av mage gravid v . 32 vad kan det vara?
  • Esco

Jag fick en obeskrlivlig smärta i vecka 20 då det gjorde superont på höger sida och strålade bak mot njuren. Jag kunde inte stå eller sitta utan fick ligga ner. Var jag tvungen att gå så var jag tvungen att "gå i fosterställning".

Är det något liknande?

• linamums
    Esco skrev 2012-07-06 18:08:17 följande:
    Jag fick en obeskrlivlig smärta i vecka 20 då det gjorde superont på höger sida och strålade bak mot njuren. Jag kunde inte stå eller sitta utan fick ligga ner. Var jag tvungen att gå så var jag tvungen att "gå i fosterställning". Är det något liknande?

ja nå liknande det låter det som . Var det nåt ? Hade du så vissa dagar bara eller hela tiden ?
  • muffin

Jag hade så med till och från. Min bm sa att det var vanligt och att bebisen trycker på en nerv.

• Princessan

Vet ej vad det kan vara men oroar mig alltid för blindatarmen vid smärta i höger sida

• linamums

Jo fast när jag var in hitta dom Inge fel så kan ju inte vara det . Men kan inte förstå att detta ska vara nåt normalt

Princessan skrev 2012-07-06 18:33:10 följande:
    Vet ej vad det kan vara men oroar mig alltid för blindatarmen vid smärta i höger sida

• Strumpans

Troligtvis en nerv som kommit i kläm. Gör extremt ont om man har otur.
    Har du lämnat urinprov och uteslutit infektion så var lugn.

• blåklint65

Hej. Sitter det under eller över magen? Jag har jätte ont på höger sida ovanför ljumsken till och från. Men till mig så har bm sagt att det är ligamenten som töjer sig och smärtar. Kan absolut inte ligga ner när det händer utan det är bara att smyga omkring framåtböjd tills det släpper. Kommer oftast när jag legat o vilat o bebisen tyngt just på den sidan.

Svar på tråden Ont höger sida av mage gravid v . 32 vad kan det vara?