• Anonym

oderbekräftelse betyder det att det var ok?

Fick en order bekräftelse från comviq för jag beställde en mobil av dom har dock betalningsanmärkningar men betyder order bekräftelsen att det gick ändå att köpa på avbetalning lr skickas den ut till alla? tas en kredit koll direkt jag la ordern lr i efterhand innan dom skickar varan?

• Svar på tråden oderbekräftelse betyder det att det var ok?
  • Mamma till Prins

Jag jobbar på tele 2, visserligen företagssidan. Men vi tar kreditupplysning innan vi slutför ordern och skickar ut orderbekräftelsen. Så det borde vara så att ordern är godkänd!

Anonym skrev 2012-07-06 20:52:03 följande:
    Fick en order bekräftelse från comviq för jag beställde en mobil av dom har dock betalningsanmärkningar men betyder order bekräftelsen att det gick ändå att köpa på avbetalning lr skickas den ut till alla? tas en kredit koll direkt jag la ordern lr i efterhand innan dom skickar varan?

• Anonym

kreditkontroll brukar göras manuellt när ordern behandlas... så det beror på vilka krav de ställer på sina kunder om det blir en beställning eller inte..

• Anonym

"Vid beställning via Webbutiken träffas avtal om köp först när Tele2 bekräftat beställningen
    till Kunden genom orderbekräftelse som sänds ut via e-post."

"Efter godkänd kreditprövning beviljas Kunden en Kontokredit med en kreditgräns
    på det belopp som motsvarar mobiltelefonens kostnad. Om kreditprövningen
    ger avslag så meddelas Kund detta och beslutet kan inte omprövas"

detta står i deras villkor och jag har fått en orderbekräftelse redan minuten efter jag beställde och undrar bara i fall jag kan få ett nekande av beställningen nu efter ang kreditkoll

• Anonym

På telenor skickas orderbekräftelsen ut direkt, sen kollas man i efterhand när beställningas tas om  hand och man får mail om att man nekas köp.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-06 21:17:10 följande:
    På telenor skickas orderbekräftelsen ut direkt, sen kollas man i efterhand när beställningas tas om  hand och man får mail om att man nekas köp.
    "Vid beställning via Webbutiken träffas avtal om köp först när Tele2 bekräftat beställningen
    till Kunden genom orderbekräftelse som sänds ut via e-post."

tänkte oxå det som anonym skrev men blev fundersam då jag läste detta nämligen!
Svar på tråden oderbekräftelse betyder det att det var ok?