• Anonym (Smurfan)

Kan man dricka vodka och mineralvatten när man äter lchf?

Kanske världens dummaste fråga, men rent logiskt så borde det vara bättre än ett glas vin..? Låter ju fjotis, som om jag måste bli full.., Men jag vill ju kunna gå ut och svira lite nån gång.. Var gott iallafall.. Finna ju många goda smaker nu för tiden :) Eller drinka en drink med kaffe, grädde och vodka.. Det borde ju också funka? Eller? Vet att man inte ska överdriva, men vad tror ni?

• Svar på tråden Kan man dricka vodka och mineralvatten när man äter lchf?
  • jimpan73

Måste bli full ? Hur gammal e du ?

• Anonym (Smurfan)

Jag har aldrig skrivit att jag måste bli full, det var ironi för jag tyckte frågan kändes dum.. Jag vill bara diskutera vilken som logiskt är bäst.. Så börja inte med något fylletjöt tack.

• Insatt

Det låter som en LCHF-drink Fast vodka innehåller såklart kolhydrater i form av alkohol, dock inte lika illa som nått med socker i.

• jimpan73

Jag som inte såg ironin :) Alkohol i sig är ju inte heller bra i den kosten :)

• taquine

§Finns inga kolhydrater i vodka eller mineralvatten. Kolla kostdoktorn!  Men ta det lugntFlört

Bryt inte ensam Bryt ihop
  • Anonym (Smurfan)

Jag vet ju självklart att alkohol inte är bra när man försöker hålla dieter, Men det är ju ändå sommar., Om jag nu ska dricka nån kväll, så väljer jag ju hellre ett mildare (mindre kalorier ) alternativ.. Kaffedrinken är jag sugen på att prova iallafall.. Kan ju bli rätt gott om man vispar den :)

• Insatt
    Anonym (Smurfan) skrev 2012-07-06 23:38:12 följande:
    Jag vet ju självklart att alkohol inte är bra när man försöker hålla dieter, Men det är ju ändå sommar., Om jag nu ska dricka nån kväll, så väljer jag ju hellre ett mildare (mindre kalorier ) alternativ.. Kaffedrinken är jag sugen på att prova iallafall.. Kan ju bli rätt gott om man vispar den :)
    Det låter gott!
  • Anonym (Smurfan)

Visst gör det :) Klart jag tar det lugnt, det är ju ingen fylla jag vill åt.. Bara livsnjutning ;) Nån som har andra tankar? Vad drinker andra som kör dieten när de vill unna sig något i alkoholväg?

Svar på tråden Kan man dricka vodka och mineralvatten när man äter lchf?