• LV2

bra områden att bo i Göteborg med barn

Jag och min man har under en period pratat om att flytta till Göteborg för han jobbar där på Volvo . Vi är inte så kuniga vad som är bra områden att bo i Göteborg med barn vi vill bo barnvänligt med våra 4 barn och 2 katter. Är det någon som kan tipsa om bra områden nära skola och förskola? Våran 8 åriga son har en utvecklingsstörning om någon vet någon bra särskola så tipsa gärna om det

• Svar på tråden bra områden att bo i Göteborg med barn
  • emmisss

Torslanda!!!! Vi bor i lilleby! :) trivs superbra!!!! nära havet, skolor, dagis, handel, som Ica maxi, klädaffärer, inredning, bushus! Mmm blandat folk med allt från medelinkomsttagare till höginkomsttagare! Ta er en sväng längs i amhult eller på kongahällavägen som sträcker sig från Torslanda torg bort mot björlanda.. Vet inte om den är ännu längre?

Viktigt är nog att ni bor på hisings sidan, då det är mycket trafik över älvsborgsbron, götaälvbron och tingstadstunneln dvs KÖ! plus att det kommer bli en vägtullavgift på varje överfart som går över Göta älv!

Sen finns även norra skärgården som tex öckerö, hönö, Hälsö! Mina föräldrar bor där!

• emmisss

Torslanda har även mycket fina grönområden och är väldigt djurvänligt i alla fall i lilleby! :)

Oj vad jag gör reklam för torslanda... Men det är verkligen bra där ! :)

• Krusiduller

Majorna, Johanneberg, Mölndal, Eriksberg, Olskroken, Lunden, Örgryte, Skår, kallebäck, Krokslätt mm mm..  Med tanke på bostadsmarknaden så kan man inte välja och vraka direkt om man nu inte tänker köpa!

På vilket Volvo jobbar han ?

Eriksberg och Sannegården är fina områden som ligger vid vattnet på Hisingen. Nära in till stan också.

• vitatiger

Får nog oxå lov å säga Torslanda/lilleby! Bor i lilleby och trivs superbra här!

• billybuttern

Hissingen, biskopsgården, gårda, bergsjön, angered, lövgården är alla fina områden om man vill bredda sin kulturella sida.

• emmisss

Beror på vart på Hisingen man bor, alla områden är inte lika kulturella...

• LV2

okej tack så mycket för tipsen vi får titta närmare på områdena

• Krusiduller
    billybuttern skrev 2012-07-07 16:54:10 följande:
    Hissingen, biskopsgården, gårda, bergsjön, angered, lövgården är alla fina områden om man vill bredda sin kulturella sida.
    Dessa områden har mycket kriminalitet... Kanske inte gårda då, men gårdsten..
  • Mysan82

Rekommenderar Partille, visserligen på fel sida för bilkörnings skull, men trevligt lugnt område. Bra förskolor och skolor samt mycket bra särskola. (arbetar inom skolan :))

• billybuttern
    Krusiduller skrev 2012-07-07 18:56:38 följande:
    Dessa områden har mycket kriminalitet... Kanske inte gårda då, men gårdsten..
    Ok, hur kommer det sig tro?
  • LV2
    Mysan82 skrev 2012-07-08 12:11:54 följande:
    Rekommenderar Partille, visserligen på fel sida för bilkörnings skull, men trevligt lugnt område. Bra förskolor och skolor samt mycket bra särskola. (arbetar inom skolan :))

okej tack för tipset
Svar på tråden bra områden att bo i Göteborg med barn