• Trixxy

Ny tvättmaskin som tjuter vid centrifugering

Vi har köpt en Elektrolux tvättmaskin,tvättar bra men vid centrifugering så ljuter det,lite som ett flygplan,eller åt tinnitusljud,skall det vara så?

• Svar på tråden Ny tvättmaskin som tjuter vid centrifugering
  • Meus Veritas

Nä så ska det inte vara. Kan visserligen bara utgå från hur vår förra torktummlare lät men då var det drivbandet i motorn det var fel på. Men sånna har väl tvättmaskiner oxå antar jag

• Trixxy
    Meus Veritas skrev 2012-07-07 16:43:43 följande:
    Nä så ska det inte vara. Kan visserligen bara utgå från hur vår förra torktummlare lät men då var det drivbandet i motorn det var fel på. Men sånna har väl tvättmaskiner oxå antar jag

Så tjutande ljud då är det något fel?först tänkte jag att de nyare modellerna kanske låter såhär,men jag tycker ändå det är konstigt ändå....

En helt ny tvättmaskin....
  • Purpurbräcka
    Meus Veritas skrev 2012-07-07 16:43:43 följande:

Fast en torktumlare är ju inte i närheten av de hastigheter som en centrifugerande tvättmaskin har.
    Trixxy skrev 2012-07-07 21:51:49 följande:

Så tjutande ljud då är det något fel?först tänkte jag att de nyare modellerna kanske låter såhär,men jag tycker ändå det är konstigt ändå....
    En helt ny tvättmaskin....
    Min erfarenhet är att nya tvättmaskiner låter lite som flygplan när de centrifugerar. Numera låter vår maskin som om den försöker slå sig igenom betonggolvet, och jag längtar tillbaka till den ljuva tiden då den bara tjöt... 
Svar på tråden Ny tvättmaskin som tjuter vid centrifugering