• RickardPihlgren

    Hur träffades ni?

    Hej på er!

    Jag är en kille på 24 år med jobb bil körkort o skapligt bra betalt.. Trivs relativt bra med livet bortsett från att jag är mer en trött på singellivet.. Jag älskar barn o har varit redo för att skaffa i några år men det är inte lätt på egen hand.. Känns tyvärr som jag har lite problem med o träffa någon jag skulle trivas med o våga satsa på.. Jag är ingen festprisse så krogen är inte mitt forum för nya kontakter och mina fritidsintressen samt jobbet är totalt mansdominerade grejer så kvinnokontakterna är färre en få. Dom få tjejerna jag dock lyckas knyta kontakt med är allt som oftast tjejer jag tyvärr inte kan tänka mig annat en en vänskaplig relation med..

    Så för att få lite inspiration på var man kan hitta nya kontakter tänkte jag fråga er hur ni träffade era primadonnor och om ni har några bra tips & ideer på andra platser och aktiviteter, än fylla på krogen. som ökar oddsen för att finna tjejen med stort T för mig och andra gubbar i liknande situationer?

    Ha det fint flickor och pojkar ;) 

  • Svar på tråden Hur träffades ni?
  • Frontline

    Satt för lite mer en 9 år sen på en chatt som fanns på Aftonbladet och pratade med en tjej och det ledde till att vi bytte mail och msn.
    Någon månad senare ringde vi till varandra och efter det vart det många timmar i telefonen innan jag tog modet till mig och åkte nästan 30 mil för att träffas...

    4 månader senare flyttade hon ner till mig och nu får tiden är vi gifta or i hus och har 3 barn...

    Så internet är en bra plats att träffas på Tungan ute


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • RickardPihlgren
    Frontline skrev 2012-07-07 16:28:16 följande:
    Satt för lite mer en 9 år sen på en chatt som fanns på Aftonbladet och pratade med en tjej och det ledde till att vi bytte mail och msn.
    Någon månad senare ringde vi till varandra och efter det vart det många timmar i telefonen innan jag tog modet till mig och åkte nästan 30 mil för att träffas...

    4 månader senare flyttade hon ner till mig och nu får tiden är vi gifta or i hus och har 3 barn...

    Så internet är en bra plats att träffas på Tungan ute
    Kan det ha varit funplanet? jag hängde lite där också för ett 10 tal år sen ca.. det va en bra chatt.. Men idag så verkar det inte finnas nån sådär riktigt bra chatt som den stora folkmassan är på utan det är bara en massa olika renodlade dating siter med mer eller mindre skruvade inriktningar o massa betalkrav för att man ska kunna prata med folk.. Eller har jag missat något? :P

    Kom igen nu o dela med er av era trevliga historier och bra förslag tack :) 
  • LinusJ

    Jag kan väl göra ett inlägg då!

    Jag hängde mycket på dejtingsidor då jag inte gillade utbudet i min stad (dels för jag faktiskt är riktigt dålig på att ragga snyggt)

    Så där satt jag en dag på happypancake (gratissida) eftersom jag inte har lust att bli utsugen massa cash.
    Började maila med en tjej och ja det gick några vändor sen blev det avbrott på en hel vecka då hon var bortrest! Vilken väntan på att hon skulle komma hem!

    Sen bytte vi msn och dylikt och höll mer kontakt.
    Därefter träffades vi i Göteborg för att jag kolla läget mellan varandra och gnistor uppstod!

    Sen hände lite skit på vägen som berodde på gammalt bagage jag hade med mig så ja det officiella "bli" ihop datumet blev i Januari året efter!

    Nu såhär 3½ år senare så vankas det bröllop om 3 veckor och ja preventinmedel har slutats använda!

    Nätet är bra skit om man bara kan sålla bort allt onödigt! Men ge det en chans!

  • RickardPihlgren

    ni hade rätt :P har börjat träffa en tjej nu som jag snackade med för länge sen på match.com vi hade tydligen då lagt till varandra på facebook och pratat lite mer där men sen hade det dött ut.. för ett tag sen så hörde hon av sig igen o vi tjata på där ett tag tills vi bytte nummer o slutligen bestämde oss för att ses. nu har vi träffats väldigt intensivt i 3 veckor och det verkar lovande iaf :) tack ska ni ha för lite pepptalk :)

  • RickardPihlgren

    ni hade rätt :P har börjat träffa en tjej nu som jag snackade med för länge sen på match.com vi hade tydligen då lagt till varandra på facebook och pratat lite mer där men sen hade det dött ut.. för ett tag sen så hörde hon av sig igen o vi tjata på där ett tag tills vi bytte nummer o slutligen bestämde oss för att ses. nu har vi träffats väldigt intensivt i 3 veckor och det verkar lovande iaf :) tack ska ni ha för lite pepptalk :)

Svar på tråden Hur träffades ni?