• Anonym (Katrin)

Fler än jag som börjar gå sönder av längtan...?

...tänkte att det skulle vara lite skönt att få prata/dela med sig av väntan och längtan..
    vi är oförklarigt barnlösa efter ca 2,5 års färsök..
    väntan på ivf är oöndlig och börjar tära på mig..

Hur mår ni / hur har ni det?

• Svar på tråden Fler än jag som börjar gå sönder av längtan...?
  • Cherrry

Hej här har du en till som Känner som dig :( har försökt i flera åren aldrig lyckas har fått veta att jag inte kan bli gravid på naturlig väg och det smärtar så inåt :( har gjort tre ivfer men inte lyckas där heller har svår endo. Nu efter sommaren får vi äntligen börja med vårat 4 Ivf hoppas verkligen att det tar sig, känner att det börjar bli jobbigare och jobbigare att kämpa. Vilken klinik ska ni gå på? Kram

• Anonym (Katrin)

Men stackars....

vi kommer att hamna i falun.. har ca 25 mil dit dock..

vi är i ganska tidigt stadium av utredning men känner mig dock mer otålig och arg nu än tidigare... nu är jqg i ingemanslandet ingwn äl och ingen mens..dag 45....

:'(

• Pimpinellan

Min själ gick sönder för flera år sen. Önskar dig större lycka i IVF-svängen än vad vi hade. Ge upp är dock aldrig ett alternativ,finns ju andras ägg som tur är!

• Anonym (Katrin)
    Pimpinellan skrev 2012-07-07 20:18:12 följande:
    Min själ gick sönder för flera år sen. Önskar dig större lycka i IVF-svängen än vad vi hade. Ge upp är dock aldrig ett alternativ,finns ju andras ägg som tur är!

Fick du en äggdonation?

Hur mår du nu och fick du nån liten? kram
  • Cherrry

Jag har över två timmar till min klinik men skit i samma bara dom kan hjälpa oss, vi går i Uppsala på Carl von linne bra klinik tycker ja. När ska ni få börja med allt ? Vilket märke ? Kram

• Pimpinellan
    Anonym (Katrin) skrev 2012-07-07 22:05:05 följande:
    Fick du en äggdonation?
    Hur mår du nu och fick du nån liten? kram
    Nej,oh,nej,jag har varit för gammal för gratis IVF t.o.m och EA får vi åka utomlands för. Kämpat 6 år nu,i höst måste nåt hända!

Kram och lycka till!
  • Anonym (Katrin)
    Cherrry skrev 2012-07-08 12:38:46 följande:
    Jag har över två timmar till min klinik men skit i samma bara dom kan hjälpa oss, vi går i Uppsala på Carl von linne bra klinik tycker ja. När ska ni få börja med allt ? Vilket märke ? Kram
    ja herregud, kan åka till världens ändå om så skall vara.... vad menar du med märke?
    Jag vet i princip inget, bara att vi står i kö för ivf å hamnar i falun på det sjukhuset...
    kram 
  • Anonym (Katrin)
    Pimpinellan skrev 2012-07-08 12:45:05 följande:
    Nej,oh,nej,jag har varit för gammal för gratis IVF t.o.m och EA får vi åka utomlands för. Kämpat 6 år nu,i höst måste nåt hända!

Kram och lycka till!
    men nej så jobbigt... hoppas för din skull det tar sig.. vi är väldigt "unga" än så än sålänge hänger vi innanför deras regler så att säga... 
    kram 
  • Cherrry

finns olika märken som man tar när man tar sina sprutor denna gång ska jag använda menopur första gångerna tog jag puregon, sen finns det en sputa som heter gonal -f

men då får du reda på vilkenni kommer att få när ni kommer till läkaren och ska gå igenom eran behandlingsplan.

har ni vart hos läkaren och pratat om hur det kommer att gå till?
    har du fått nån mens? hur går det
    kram    

• Anonym (Katrin)
    Cherrry skrev 2012-07-08 20:32:57 följande:

finns olika märken som man tar när man tar sina sprutor denna gång ska jag använda menopur första gångerna tog jag puregon, sen finns det en sputa som heter gonal -f

men då får du reda på vilkenni kommer att få när ni kommer till läkaren och ska gå igenom eran behandlingsplan.

har ni vart hos läkaren och pratat om hur det kommer att gå till?
    har du fått nån mens? hur går det
    kram    

nej vi står i kö..kan ta ända till jul :(
    nej ingen mens.. ska ringa gyn imorgon..dag 48 räknade jag till..
    tack för infon, visstei nte det fanns olika=)
    kram
  • Cherrry

Ja det är en väldigt väntetid :( man vill ju bara starta nu helst i går vet precis hur det är:( betalar man går set snabbare men det kostar ju en del vi ska Börja betala nu men just nu har våran klinik semester suck men bara att försöka kämpa på så gott man kan kram

• Anonym (Katrin)
    Cherrry skrev 2012-07-09 10:54:10 följande:
    Ja det är en väldigt väntetid :( man vill ju bara starta nu helst i går vet precis hur det är:( betalar man går set snabbare men det kostar ju en del vi ska Börja betala nu men just nu har våran klinik semester suck men bara att försöka kämpa på så gott man kan kram

börja betala nu? menar du att ni förbrukat tre försök eller...?

semester här också...min läkare är tillbaka i augusti men nästa vecka kom en annan tillbaka..den är jättebra den med och fick en tid hos honom i slutet på nästa vecka.. Sköterskan jag pratade med imorse sa att hon tänkt på mig och undrat ifall kroppen kommit igång...tyckte jag var lite gulligt...den verkar ju verkligen ha hängt upp sig sa hon..

Men för att få nått utskrivet som kan köra igång systemet igen måste jag undersökas så ja...bollen är i rull...nu igen.. den dan jag ska dit har det gått nästan på dan två månader sen mensen...:-\
Svar på tråden Fler än jag som börjar gå sönder av längtan...?