• Anonym (Magen)

Är detta en gravid mage? Vecka 7 (Bild)

Jag är 15 år, och hade okyddat sex med min pojkvän. Har kollat på en sida vilken vecka jag kan vara i, där står det att jag är i vecka 7. Eftersom jag inte har sagt detta till någon så undrar jag om detta är en typisk mage i vecka sju? 

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu? :( Hjälp mig fort...

• Svar på tråden Är detta en gravid mage? Vecka 7 (Bild)
  • MammaEmelie91

Sådär ser min mage ut i vanliga fall när jag inte är gravid. Man kan inte göra en bedömning av en mage så tidigt. ÄR du orolig så ta ett test istället. 

mammatillebbaa.blogg.se - 20år och snart TRE-trebarnsmamma!!
  • Anonym

Det brukar inte synas något alls så tidigt. Jag har mer put än dig och jag är inte ens gravid. Ta ett graviditetsstest!

• Pinguicula

Bara för att man är 15 år så är man inte dum eller utvecklingsstörd, men jag svarar väl ändå...

Det går inte att se på magen om man är tidigt gravid. Ta ett test.

• Anonym (näj)

Det finns ingen "typisk" mage i vecka 7. Gör ett graviditetstest för sjutton.

• Anonym
    Anonym (Magen) skrev 2012-07-07 18:42:51 följande:
    Jag är 15 år, och hade okyddat sex med min pojkvän. Har kollat på en sida vilken vecka jag kan vara i, där står det att jag är i vecka 7. Eftersom jag inte har sagt detta till någon så undrar jag om detta är en typisk mage i vecka sju? 

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu? :( Hjälp mig fort...

Du kanske är gravid det vet du inte förrän du gjort ett test. Verkar ju vara oerhört populärt bland småtjejer så det är konstigt att du inte tänkt på det i första hand. Men man är olika. Nej man har ingen mage i vecka 7.
  • Anonym (Magen)
    Anonym skrev 2012-07-07 18:44:42 följande:
    Det brukar inte synas något alls så tidigt. Jag har mer put än dig och jag är inte ens gravid. Ta ett graviditetsstest!
    Obsavera att jag är pinnsmal annars... 
  • IC76

Grattis ts!
    Du är helt klart på smällen! 

Mamma till A, A, A och V.
  • Krambjörn

MAn kan vist ha en mage så i den veckan MEN det beror på att man svullnar upp och det har jag gjort varje gång men det är just pga svullnad och alltså inte bebisen som är stor.
    Men man kan även svullna up innan mens osv 

• Anonym

Du måste ta ett gravtest för att kunna få ett trovärdigt svar på om du är gravid eller inte. Man kan svälla upp tidigt i graviditeten, då tarmarnas funktion blir långsammare och då svullnar dem. Men själva bebisen syns inte förrän v 15 ungefär...det är först då som livmodern når över blygdbenet!

Testa dig. Magen kan vara vadsomhelst...många svullnar innan mens...du kan vara känslig för laktos, då svullnar man. finns massa anledningar tills vullen mage som inte behöver vara graviditet. 

• Anonym
    IC76 skrev 2012-07-07 18:47:25 följande:
    Grattis ts!
    Du är helt klart på smällen! 
Svar på tråden Är detta en gravid mage? Vecka 7 (Bild)