• Anonym (Aj!)

Så vansinnigt ont i halsen, tips?

Har legat förkyld en vecka med hosta, snuva och ont i halsen. Har tagit panodil mot halsontet hela veckan och det har funkat okej. Men idag, herregud ingenting hjälper! Har så himla ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen!
    Är ganska säker på att det inte är halsfluss för det har flyttat runt, ontet, plus att snuva och hosta talar mot. Tror att det just nu sitter ganska nära vänster mandel men mandlarna är inte svullna och ömmande från utsidan av halsen.
    Vill inte ta Ipren då jag har äl idag och försöker bli gravid... Nån som sitter på nån mirakelkur? Tog panodil vid sju senast men verkar inte funka :(
    Någon?

• Svar på tråden Så vansinnigt ont i halsen, tips?
  • Anonym (Antibiotika)

har du provat whiskey eller gurgla varmsaltvatten?

• Anonym (Aj!)

Whisky får jag nog undvika m tanke på panodilen, men vad är varmsaltvatten? Är det bara att koka upp vatten och ha i salt?

• Pimpinellan

Varmt-kokt och lite avsvalnat- vatten med honung och ingefära. Minst en tsk ingefära-smakar apa,men är effektivt.

• Anonym

Gurgla med treo eller bamyl, det bedövar sen ringer du VC i morgon.

• Anonym (Aj!)

Dricker te på färsk ingefära, honung och citron, lindrar litegrann tack!!

Tror inte det är nån idé att ringa vc m tanke på att det nog har med förkylningen att göra :(

• emmisss

Finns ju receptfria läkemedel mot halsont som bedövar lite!

Och ang det här med wiskeyn som gurglar du den bara, inte sväljer! Så det är ju ingen fara!

• Anonym (Aj!)

Usch haha ja okej jag ska testa att gurgla whisky.... Fy vad äckligt! ;)

Åker till jourcentralen imån ifall det inte är bättre, börjar bli rädd att det är halsfluss ändå, eller värre - halsböld som jag haft två ggr tidigare. Lika bra att kolla upp det för såhär ont brukar det inte göra vid "vanligt" halsont... Ju snabbare man får penicillin desto bättre isf!

Tack så mkt för era tips!

• Anonym

Testa att dricka något som är riktigt varmt , men inte så du bränner dig då. Om inte det fungerar, testa något kallt, som glass. För mig fungerar det oftast bäst med riktigt varma drycker när jag har ont i halsen. 

Annars tycker jag att bafucin är ganska bra mot halsont om man ska prata mediciner... 

Svar på tråden Så vansinnigt ont i halsen, tips?