• Pysse

Hjälp - jag råkade raka av mig en ögonbrynet

Snälla - skratta inte ihjäl er nu...

Jag brukar använda en ögonbrynstrimmer för att jämna till ögonbrynen. Idag slant jag och råkade raka av mig hela ögonbrynet. Vad skall jag göra ? Raka av det andr också och måla ögonbryn eller försöka bara måla i det avrakade ? Vad skall jag måla i med - eyeliner eller ögonpenna ? Obs - jag är en 40+ tant -så det kommer inte att bara se häftigt ut ... 

• Svar på tråden Hjälp - jag råkade raka av mig en ögonbrynet
  • J   a   d   e   d

Stackare.
    Finns ögonbryns-skugga vilket ofta är bättre än pennor. Kör på det tills det växer ut... Drömmer 

ω♥ζ FL-förlovad med en underbar Súdamerikan och snart FL-gift ζ♥ω
  • snällochgla

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha nej men förlåt........å kära värld vad man kan ställa till det!!!!!!

• läkarstudent

Det är sånt som händer. Är det hela ögonbrynet så skulle jag raka av det andra också och måla på nya med ögonbrynspenna. Är det bara en bit av ögonbrynet så skulle jag låta det andra vara och bara fylla i det som saknas.

• magi

Jag skulle låta det vara därför att ditmålade ögonbryn ser skitlöjligt ut. Hellre att du ser smått galen ut och står för det. Tungan ute

• Rådjur

Om jag var du så skulle jag försöka täcka den avrakade delen med hår, alltså om du har t.ex. lång lugg som du kan ha snett över ögonbrynet! Annars skulle jag försöka fylla i så gott det går med penna - MEN gör inte bara ett hårt streck med pennan, utan måla som små små hårstrån, ser mer verkligt ut! Finns massa bra videor om hur man gör på t.ex. youtube!
    Skulle absolut inte raka av andra ögonbrynet iaf Foten i munnen varför göra det värre liksom

Asså såna här problem är lite roliga, men jag förstår hur illa det känns! Har själv råkat sabotera ögonbrynen ett par gånger ... men det växer ut igen!
    Testa ha vaselin på området där ögonbrynet saknas när du ska sova, upplever själv att vaselin gör så det växer lite snabbare      

• vivla

Hahaha nä stackars dig! En kompis och jag titta på en sån härom dagen och hon sa "kanske ska man prova en sån, men tänk om man slinter!" usch, raka av andra med o fyll i, de växer ju ut igen. Frågar nån får du väl le och göra det till en rolig historia ;)

• Pysse

Tack tack för alla svar. Jag känner mig väldigt fåfång. Min 11-åring tyckte jag såg lite skum ut. Nu har jag målat i det hårlösa ögonbrynet och man måste vara alldeles för nära för att märka att det egentligen inte finns.

• vivla

Good for you! :)

Pysse skrev 2012-07-07 21:25:09 följande:
    Tack tack för alla svar. Jag känner mig väldigt fåfång. Min 11-åring tyckte jag såg lite skum ut. Nu har jag målat i det hårlösa ögonbrynet och man måste vara alldeles för nära för att märka att det egentligen inte finns.

Svar på tråden Hjälp - jag råkade raka av mig en ögonbrynet