• Gulia84

Vad innebär utplånad livmodertapp?!

Jag är i V40+1 och i morse fick jag en blödning. Förlossningen ville ha in miG direkt. Kollade läget och allt såg bra ut. Läkaren sa att Livmodertappen va utplånad. Jaha, sa jag och tänkte inte på att fråga mer om det och vi fick åka hem.
    Jag frågar aldrig nåt när jag är hos läkaren utan kommet på det när jag kommer där ifrån.
    Sååå..... Vad innebär detta? Tycker inte jag får några bra svar när jag googlar.

• Svar på tråden Vad innebär utplånad livmodertapp?!
  • emmak

Livmodertappen är i vanliga fall 3-5 cm lång. Är den utplånad så finns den inte längre. Nu ska du bara öppna dig sen är förlossningen i full gång.
    Kan glädja dig med att om den är utplånad så bör det inte va så långt kvar!

• Gulia84

Det låter ju bra :)
    Då ska det bara till lite värkar nån gång då. Känns ju inte precis som det kommer hända nåt inom den närmsta tiden. Har inte känt nånting alls....
    Vet knappt hur en sammandragning känns. Men det lär jag väl bli varse :)

• hojnas

Jag antar att det är första barnet, utplåningen av livmodertappen är det som brukar ta längst tid för förstföderskor så nu jäklar händer det snart grejer ska du se!

hojnas.blogg.se | Om du vill.
  • Gulia84

Japp, första barnet! Men jösses.... Nu blir jag nervös. Jag är inte redo. Eller? Hjälp!

• hojnas

Haha ja är du inte redo så blir du det när bebisen är ute!
    Jag fick lite smått panik när jag skulle få första barnet och barnmorskan sa att jag var fullt öppen och fick börja krysta, DÅ blev jag rädd och undrade vad fan jag gett mig in på Glad

• Gulia84

Jag är mer rädd för smärtan! :) den är jag inte redo för. Hua!

• Gulia84

Hur länge man kan gå med utplånad tapp innan det händer nåt då?!

• sanna8501
    Gulia84 skrev 2012-07-10 19:10:20 följande:
    Hur länge man kan gå med utplånad tapp innan det händer nåt då?!

undrar jag med...
    hur har det gått??? 
  • Gulia84

Här händer det absolut iiiiinget!!!!! Ååååå!!! Har legat på knä och skurat badrumsgolvet, sprungit i trappor ner till tvättstugan, gått runt sjön vi har här, dammsuger varje dag..... Inget hjälper :) han är väl inte redo såklart. Men jag är!

• hojnas

Det kan ta ett tag men se det från den ljusa sidan, när det väl kommer igång lär det gå fort!
    Snart har du bebisen på rätt sida om magen Glad

Svar på tråden Vad innebär utplånad livmodertapp?!