• minisork

Fler i vecka 7 här? Hur mår ni och vad händer i kroppen?

Hej! Efter många om och men är vi gravida (tog 22 månader). Det är första barnet och man inser att man vet INGENTING om hur det är att vara gravid. Nu i vecka sju tycker jag att mina symptom borde vara fler och starkare så det hade varit roligt om ni andra i vecka sju ville dela med er av era symtptom.

Kan tillägga att jag hade en minimal( som en femkrona när jag var på toa) blödning i helgen men bm anser att man inte ska oroa sig om det inte fortsätter och inte gör ont. Är det fler som haft det? Jag känner mig helt som en nybörjare på detta område - hade det handlat om ÄL/BIM/utredningar hade det inte varit några problem alls

• Svar på tråden Fler i vecka 7 här? Hur mår ni och vad händer i kroppen?
  • minisork

Mina symptom är följande....

molvärk främst på kvällen och morgonen (1)
    trött (1)
    frusen (1)
    yr (1)

Bröstens storlek etc är svårt för mig att kolla eftersom jag gått ner ganska mycket i vikt innan jag blev gravid. Tycker att bröstvårtorna står mer ut och verkar svullna. Jag känner inget direkt illamående eller så. Är lite yr från och tilll....

Skulle vara roligt att höra vad ni andra har för symptom

• NiXxI

Kanske inte riktigt räknas då jag är i v. 19, men i vecka sju minns jag så väl att då gjorde mina bröstvårtor fruktansvärt ont och jag frös väldigt. I v. 9 kom helvetet...*skratt* (Illamående och sen en kräkperiod 24 h/dygn i sex veckor). Nu mår jag prima utom foglossningen. Inga grav-sympt alls faktiskt....

• minisork

Man behöver absolut inte vara i vecka sju för att svara Alla erfarenheter tas emot med tacksamhet Jag är bara rädd att jag har för lite symptom för att det ska vara normalt....

• NiXxI

Njut av dina "få" symptom (som jag tyckte var normala iofs)...
    Men om du är väldans orolig så ring närmsta gyn-mottagning eller gyn-akuten och få gjort ett VUL (vaginalt ultraljud) för att stillla din oro. Gjorde jag i v. 8...såg hjärtat ticka så fint...

• minisork

Jag ska på VUL nästa vecka, vecka 8. Ser fram emot det med skräckblandad förtjustning men givtvis hoppas vi på att allt är bra med vår lille bebbe.

• minisork

Någon mer som vill dela med sig?

• Dionadel

Är i vecka 8 nu precis. Mår fruktansvärt illa hela dagarna och är frusen särskilt om händerna. Lite molvärk med jämna mellanrum. Kan knappt vänta tills illamåendet klingar av så jag kan njuta av graviditeten.

• minisork

Snuttis; Närk om illamåendet? Jag kände mig lite "åksjuk" i början av vecka 6 men det har försvunnit...är livrädd att ngåot är fel!

• Ulle71

Är nu i vecka 8 och mår ganska ok. Jag tar en tablett Postafen (åksjuketabeltter som man får äta när man är gravid) när illamåendet blir för jobbigt. Annars fryser jag mest hela tiden och så är jag TRÖTT!!!

Jag tycker dock att det värsta är den ständiga oron. Är allt ok? Är jag verkligen gravid? Osv. Jag har ett barn sedan tidigare och jag trodde att man skulle vara lugnare under denna graviditet men ICKE!

Stor kram till alla andra nygravida!
    // Ulle

• minisork

Okej, då ser det ut så här för tillfället....

molvärk främst på kvällen och morgonen (2)
    trött (2)
    frusen (3)
    yr (1)
    illamående (2)
    ont i brösten (1)

Ulle71; Jag håller med dig om att oron är värst Det här är mitt första barn, född samma år som du, och jag känner mig helt oförberedd på att vara gravid och vad som är normalt och inte...Är jätteorolig att kroppen bara spelar mig ett spratt och att jag inte alls är gravid. Vi ska på VUL nästa vecka så förhoppningsvis lär vi veta då.

Snuttis; Jag hade gärna tagit lite illamående så att man vetat att man är gravid

Svar på tråden Fler i vecka 7 här? Hur mår ni och vad händer i kroppen?